roest

• t.helbig

jullie hebben het over glasex gebruiken bij roest is dat dezelfde glassex die je op ramen en spiegels gebruikt? nee toch zeker? en zo ja wat is de verhouding? ik heb n.l roest op men fucsia bladeren. en wil dit graag verhelpen. spuit al de hele zomer admire graag info wat ik hier aan moet doenm.vr gr t.helbig

• henk

De glassex waar we het hier over hebben is idd het huishoudmiddeltje. Of het werkelijk helpt tegen roest, ik heb er niet echt ervaring mee. Heb het enkele jaren geleden wel geprobeerd n.a.v. een artikel in een regioblad maar ben er niet mee doorgegaan. Het zou “een fabeltje” zijn maar als ik dan lees dat Sanne er goede resultaten mee heeft dan bewijst dat toch dat het wel werkt tegen fuchsiaroest. Dus probeer het eens. Je schrijft dat je admire spuit tegen de roest maar dat werkt alleen tegen ongedierte. Je zou een bespuiting met een fungicide kunnen doen (b.v. Baycor) om de roest te bestrijden. Het wilgenroosje fungeert als waardplant voor de fuchsiaroest, dus als je die in de buurt van je fuchsia's ziet groeien, zo snel mogelijk verwijderen.

Gr. henk