Wel blad geen bloem

• Ad de Jong

Goedendag.

Ik heb een aantal fuchsia's in mijn tuin/pot en die doen het bijna allemaal heel goed op een paar na.

Die hebben volop blad maar geen of bijna geen bloemen/knoppen.

Ik geef ze allemaal dezelfde voeding en ze hebben begin van het seizoen allemaal de zelfde potgrond gehad.

Standplaats van de wel en niet bloeiende exemplaren is vrijwel gelijk.

Het zijn een aantal verschillende soorten al is het ook weer dat er van 1 soort 1 bak het wel doet en de andere niet terwijl ze naast elkaar staan.

Het enige wat ik me wel iets van voor kan stellen is de ene staat in terracotta (bloeit wel) de andere in een houten plantenbak.

Ook 2 andere planten die in een betonnen pot staan doen het niet (vorig jaar in een terracotta schaal gehad en wilde niet eens groeien, nu groeien als onkruid maar noppes bloemkes)

Ik bemest alles al jaren met Culterra naar volle tevredenheid (diverse vlijtige liezen/begoni's/ geraniums/fuchsia's en andere kuipplanten enz enz alles al jaren perfect.

Wie heeft een oplossing ;)

mvg

Ad de Jong

• Shaka

Mijn eerste ingeving was ethyleengevoelig dan hebben ze last van knop,en vroegtijdig bloemuitval,maar toen u schreef dat er planten zijn met bijna dezelfde standplaats,en de ene had er last van en de andere niet ben ik het kwijt.

Misschien kunt u een mailtje sturen naar een fuchsiakweker

lokhorstfuchsia@planet.nl of hj.gommer@zonnet.nl misschien kunnen zij u verder helpen.

Veel succes

Aukje

• Goof

Ik heb zo'n 450 planten staan en de meeste bloeien ontzettent mooi en veel, maar er zijn er zo'n 10 a12 die nog niet bloeien ,dat is ieder jaar het zelfde er zijn soorten die pas laat gaan bloeien dus maak je niet ongerust het komt vanzelf.

Goof,

• gj57

450 ? wat een aantal. Een soort van dagtaak als het echt heet is denk ik. Kun je eens een keer foto plaatsen?

• Shaka

Sorry,ik had begrepen,dat het ook gebeurde bij fuchsia's van één soort.De één bloeide wel en de andere niet.Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Er zijn inderdaad soorten die laat bloeien.Bij mij ook,daarom heb ik er altijd kaartjes met extra info bij in,want ik kan niet alles gaan onthouden,en kan dus zo snel lezen wanneer deze bloeit,en hoe uitbundig.

• Ad de Jong

Thnx voor de reacties.

Ik heb geen enkel idee welke soorten dat het zijn, vindt ze hartstikke mooi en zou willen dat ik de plaats had dat ze goed zouden kunnen overwinteren zodat ik er meer tijd in zou kunnen steken.

Ze maken ook (bijna) geen knop aan en die ene waar het eigenlijk om gaat al helemaal niet.

Ik heb net bij de 2 potten die een heel klein beetje bloeien eens de toppen uitgehaald zodat ze wat voller worden, ze werden wat lang en gingen nogal ver open staan.

De takken die er nu aankomen mogen wat meer hun gang gaan.

Mochten ze dan in knop schieten dan zit hij helemaal vol :) (blijf hoop houden he)

Wat geven jullie voor voeding…ga ik dat eens proberen.

Mischien voor dit soort net niet goed genoeg….moet toch iets proberen nietwaar.

• Goof

Kijk eens Op www.trotsopmijntuin.nl zoek de tuin van Goof.

Goof.

• GJ57

Gevonden, bekeken en echt indrukwekkend.

• Shaka

Ik weet niet in welke plaats dat u woont,maar zit daar niet een fuchsiakenner in de buurt,zodat u die eens kunt vragen of hij/zij langs wil komen,en u kan adviseren,en wat tips kan geven?

Sommige kwekers hoeven maar een plant/bloem te zien,en kunnen u zo vertellen om welke dat het gaat.Ik sta er zelf soms versteld van.

En zoals ik het lees,misschien lees ik het ook wel verkeerd.Koopt u ieder jaar nieuwe planten?

Misschien kunt u even op een andere site lezen over het overwinteren van fuchia's.

Er zijn veel mogelijkheden omdat te doen ook als u klein behuisd bent.

En er zijn opentuindagen bij hobbyïsten misschien interressant om daar eens langs te gaan.Kunt u met andere liefhebbers praten en veel tips opdoen.

Groetjes

Aukje

• Goof

wat Aukje zegt is gedeeltelijk waar ,maar soms kan de beste kenner niet aan de bloem zien welke het is. maar het is wel goed om bij andere liefhebbers te gaan kijken en veel vragen ,niemand kan zeggen hoe het moet omdat er zoveel verschillende omstandigheden zijn.Ik hou ook opentuin dus als je wilt komen iedereen is welkom, mijn adres en telefoon nr staan in de fuchsiana.ben je geen lid van de N K v F stuur even een mailtje ,klik op het bovenstaande adres.

Goof.