hallo allemaal wie heeft er ervaring met admire en hoe vaak moet je het toepassen gieten of spuiten?
Ik werk met Admire. Alleen heb ik tot nu toe alleen preventief gespoten. Tot nu toe tot volle tevredenheid. Als je verder op internet kijkt kan je lezen dat het ook gebruikt kan worden om aan te gieten. De werking zou beter en langduriger zijn omdat de wortels de werkzame stof opnemen en verder door de plant transporteren.
Deze methode zou ook goed helpen tegen het bestrijden van de larve van de taxuskever. Preventief spuiten doe ikzelf gemiddeld 4 keer per seizoen tenzij ik tussentijds iets vind. Ik heb het niet uitgeprobeerd maar men zegt dat de witte vlieg op den duur immuun zou zijn tegen Admire. Daarom wissel ik 1 of 2x af met Spruzit van Ecostyle dat milieuvriendelijker zou zijn. Een minderlange werkingsduur zou hebben maar verder de zelfde werking heeft.
Admire is een middel dat uitsluitend via spuiten moet worden gebruikt en alleen als er aantasting door ongedierte wordt waargenomen, slechts dan doet het zijn werk, n.l. het ongedierte doden. Lees de verpakking en de gebruiksaanwijzing op de bijsluiter.
Provado Garden heeft dezelfde werkzame stof n.l. Imidacloprid maar kan als spuitmiddel EN d.m.v. een aangietbehandeling worden gebruikt. Als spuitmiddel als er een aantasting wordt waargenomen (net als bij Admire) en aangieten als PREVENTIEF middel. Dit aangieten moet ook nog gedoseerd gaan i.v.m. de potdiameter en potinhoud in liters, dus zomaar lukraak wat bij de plant gooien heeft geen zin. En zou je het gebruiken tegen de larven van de taxuskever moet je zelfs tijdensde winterberging het middel gebruiken als het al helpt tegen de larven!
Voor een ieder die Admire of Prov. Garden wil gaan gebruiken is mijn advies om eerst heel goed de gebruiksmogelijkheden te lezen, een gebruiksaanwijzing wordt niet voor niets bijgesloten.
Succes Henk
Toch ben ik het er, ondanks dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb, niet mee eens dat Admire niet als aangietmiddel te gebruiken is. Enkel prominenten op fuchsiagebied hebben met succes testen uitgevoerd met Admire.Zie b.v. de Gelderse Fuchsia-infosite. Waarom zou Admire niet werken als het dezelfde werkzame stof bevat als Provado Garden? Als je op de website van Bayer kijkt zie je dat Amdmire sterk wortelsystemisch. Dus de wortels nemen de werkzame stoffen op en verspreiden het door de plant. Bovendien staat op de verpakking van Provado Garden “Provado Garden is bestemd voor de bestrijding van zuigende insecten op niet bloeiende sierplanten in potten en bakken”!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?