Verschrompelde bladeren

• Ron

Hallo Allemaal,

Ik heb 2 winterharde fuchsia's in de tuin staan, Prosperity en Beacon. Deze zijn door de warme temperatuur al flink uitgelopen, maar de nieuwe bladeren zijn als het ware misvormd en helemaal gekruld. Ik heb gecontroleerd op ongedierte en kan niets vinden. Weten jullie misschien wat de reden kan zijn??

Groeten Ron.

• coen

Waarschijnlijk hebben je planten last van de koude nachten. het temperatuurverschil overdag en s'nachts is erg groot.

• Ron

Hallo Coen,

Als dit verschijnsel inderdaad door de kou zou komen zouden andere fuchsia's die ook buiten staan er ook last van moeten hebben? En dat is niet zo, mijn andere planten lopen normaal uit, zonder verschrompelde bladeren.

Maar ik zal eens kijken of ik de temperartuur een beetje is de gunstige zin kan helpen, zijn we allemaaql tevreden.

Bedankt voor je reactie!!!!!

Groeten Ron

• Goof

Bij mij staan ook twee planten met gekruld blad, eerst zag ik er niets aan maar na nog eens goed kijken en daar zag ik de luisjes zitten, meteen maar gespoten en weg zijn ze.

Goof

• Ron

Hallo Goof,

Ik heb ook nog eens héél goed gekeken en je hebt gelijk. Er zitten hele kleine beestjes op. Heb ook maar gespoten tegen ongedierte en hopelijk zijn de volgende bladeren ongekruld zoals ze horen te zijn.

Bedankt voor het meedenken!!!

Groeten en veel fuchsiagenot de komende tijd!!!

Ron.