Bloeiende planten,

• Ron

Hallo allemaal,

Mijn niet winterharde Fuchsia's staan in een vorstvrije schuur, maar door de hoge temperaturen zijn ze direct na de wintersnoei weer uitgelopen. Het is zelfs zo dat bijv. Beacon en Checkerboard in bloei staan. Niet met zulke grote bloemen als anders maar toch met bloemen. Moet ik hier iets aan doen of kan dit geen kwaad voor de verdere winterrust?

Groeten Ron.

• gj57

De mijne beginnen ook weer uit te lopen, bloeien enzovoort. Staan in een redelijk warme lichte serre. De geraniums bloeien nog volop. Het beste voor de fuchsia lijkt mij om de bloemen er maar uit te halen. Anders trekken ze wel heel veel krachten uit de plant.

• Ron

Hallo GJ57,

Mijn planten staan in een redelijk geisoleerde garage met één raam en heb er een klein elektrisch blaaskacheltje staan voor als er vorst is. (Ik heb het kacheltje nog niet moeten gebruiken vanwege de hoge temperaturen deze winter).

Ik zat er aan te denken om maar met toppen te beginnen, dan haal ik én de bloemen weg én gaat de groeikracht naar de nieuwe vertakte uitlopers die dan gaan groeien. Op deze manier heb ik al vroeg volle bossige planten.Wat denk jij hiervan??

Mijn winterharde Fuchsia's staan in de tuin ook nog te bloeien, Mijn Genii en Komeet bloeien er flink op los. En ook mijn geraniums staan nog te bloeien (wel binnen).

Ik vind het een vreemde situatie hoor, maar het scheelt wel een hoop stookkosten.

Groeten en bedankt voor je reactie.

Ron.

• A.A. Aggenbach

Misschien minder water geven en over een maand of twee een stukje afknippen en verpotten. Naar mijn idee moeten de planten toch wel even (winter)rust hebben. Tenslotte hebben wij mensen óók rust (vakantie) nodig…!

Vriendelijke groet,

Ton Aggenbach

Den Helder

• Snelders Dex

Hey,

Ik weet niet of ik hier te recht kan met mijn vraag.

Maar ik een een plant in mijn tuin groeien waarvan ik de naam niet weet en zou deze toch graag kennen omdat ik er van wil bij halen.

Ik zou graag een foto willen kunnen laten zien maar ik denk niet dat dit lukt langs deze weg.

kan iemand mij verder op weg helpen

Groeten en bedank op voorhand

• Ron

Hallo,

Je zou met een foto naar een tuincentum bij je in de buurt kunnen gaan en daar je vraag stellen. Ieder gerenomeerd tuincentrum heeft wel iemand in dienst die wat plantenkennis bezit, dat lijkt me wel zo nuttig.

Ook staat er op dit forum ergens door Angelique beschreven hoe je hier een foto plaatst en dat is lang niet zo moeilijk als je denkt.:S

Succes ermee!!!(tu)

M.vr.gr. Ron.