overwinteren

• Els Ouwehand

Ja, ja met dit weer ga ik nadenken over het overwinteren van mijn fuchsia's.

Nu weet ik dat je triphylla-soorten niet kunt laten overwinteren in de turfmolm. Zijn er nog andere soorten waarmee dit niet kan, of weten jullie een site waar ik dit op kan zoeken?

Met vriendelijke groeten,

Els

• Ron

Hallo Els,

Net als de Tryphilla soorten zijn de meeste WALZ muziekinstrumenten soorten ook niet geschik voor inkuilen. Welke wel en niet ingekuild kunnen worden kan je opzoeken op de site van dhr. Waldenmaier, de kweker van de WALZ muziekinstrumenten reeks.

Dan zijn er ook nog bepaalde soorten die een zwak wortel gestel hebben (bijv. sommige afstammelingen van La Campanella) die ook beter als stek kunnen overwinteren dan ingekuild.

Je zou ook eens contact kunnen opnemen met een kwekerij van fuchsia's, zoals Kwekerij Michiels en dhr. Roes, van de Roesse en Rohees soorten, deze hebben allebei een eigen website met het e-mail adres erbij om vragen te stellen. Ik had in het voorjaar planten gekocht bij Michiels en heb later gemaild om nog enkele vragen te stellen over deze planten en ik kreeg een heel duidelijk antwoord.

Ook met andere liefhebbers erover praten kan je veel nuttige info opleveren. Je ziet keuze genoeg om er achter te komen hoe en wat te doen.

Veel succes ermee.

Groeten Ron.

• Els Ouwehand

Dank je Ron voor je antwoord. Ga gelijk even verder kijken op hun website's

Groetjes, Els

• peter

hoi ron

wat is het adres van die website's

gr peter

• Ron

Hallo Peter,

Als je Fuchsia.startpagina.nl ingeeft, krijg je een heel overzicht met alles wat met de Fuchsia te maken heeft. Veel surfplezier.

Groeten Ron.