white knight pearl

• anneke roest

Van het voorjaar kreeg ik van iemand een stek van de fuchsia Magellanica White knight pearl. De struik waar de stek vanaf kwam gaf lichtrose tot bijna witte kleine bloemen. De stek is goed gegroeid, maar wat schept mijn verbazing: de bloemetjes die er aanzitten zijn felrood. Hoe kan dit, en is het nog te veranderen naar wit?

Groet,

Anneke

• Ron

Anneke,

Ik ken wel de Whiteknight's Pearl en de F. magellanica. Maar een Magellanica White knight pearl zoals jij hem noemt ken ik niet. Ik heb div.specieslijsten gecontroleerd, maar daar komt hij niet op voor. Maar dit is geen antwoord op je vraag.

-Weet je zeker dat je de stekken niet verwisseld hebt bij het stekken?? Of bij het planten in de stekbak?? Sommige planten lijken zonder bloemen zoveel op elkaar dat je die onmogelijk uit elkaar kan houden.

- Het kan ook zijn dat jou plant op een heel andere plek (dus in de zon of juist niet in de zon) wel de juiste kleur krijgt. Zo heb ik een WALZ Jubelteen die in de zon bijna witte bloempjes heeft en de andere plant van dezelfde moederplant staat in de schaduw en die heeft fel roze bloemen die ook veel groter zijn dan zijn “broertje”.

Hopelijk heb je hier iets aan, Groeten Ron.

• anneke roest

Beste Ron, Bedankt voor je vlotte reactie. De naam zal ik dan niet precies hebben, maar de stek kwam van de Fuchsia White Knight Pearl. De struik waar de stek vanaf komt staat in de volle zon en geeft kleine rose, tot bijna witte bloemen.

Het leuke is dat, nadat ik de eerste e-mail geplaatst had, er aan de zelfde plant met rode bloempjes nu ook een tak met rose bloempjes zit.

Ook bij mij staat de plant in de volle zon. Is het al eens eerder voorgekomen dat er twee kleuren bloemen aan dezelfde plant zitten?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Anneke

• Ron

Beste Anneke,

Heel toevallig heb ik net een foto geplaatst met 2 verschillende kleuren bloemen uit hetzelfde bladoksel van een tak. Het komt dus wel vaker voor. Maar ik vind het wel hééél apart. Ik kan er verder dan ook geen verklaring voor geven. Probeer van het afwijkende deel eens een stekje/plant te kweken. Op deze manier kan je misschien een nieuwe plant introduceren, een verloping van….Whiteknighyt's Pearl (in jouw geval).

- Weet je wel zeker dat de stek niet verwisseld is met een andere toen je deze stekte?? Hoe dan ook………….geniet ervan zolang het duurt want voor je het weet staat de winter weer voor de deur. Groeten Ron.

• anneke roest

Bedankt Ron.

Groet, Annekeanneke roest schreef:

>

> Van het voorjaar kreeg ik van iemand een stek van de fuchsia

> Magellanica White knight pearl. De struik waar de stek vanaf

> kwam gaf lichtrose tot bijna witte kleine bloemen. De stek is

> goed gegroeid, maar wat schept mijn verbazing: de bloemetjes

> die er aanzitten zijn felrood. Hoe kan dit, en is het nog te

> veranderen naar wit?

> Groet,

> Anneke