hitte

• anneke roest

beste mensen,

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn fuchsia's het beste door de hitte kan loodsen?

Ik heb een lange tuin op het noorden, maar toch de hele dag de zon er in.

Voor het goede zou ik mijn planten de hele dag moeten verslepen naar de schaarse stukjes schaduw, maar daar is gewoon geen beginnen aan.

Graag verneem ik van iemand wat hier de beste oplossing voor is.

Alvast bedankt.

Anneke

• Els Ouwehand

Ik heb planten tegen een zuid muur staan en daarvoor zet ik dan een parasol op, zodat de ergste hitte getemperd wordt. Verder geef ik zowel ‘s ochtends als ’s avonds water. Maar ook mijn planten hangen aan het eind van de middag slap en de knoppen en bloemen verwelken heel erg snel. Ik begreep van Erwin Krol dat het weekeinden iets “koeler” wordt (26C.) daarop hopen we dan maar.

Groetjes

Els Ouwehand

• Ron

Hallo allemaal,

Ik heb een tuin op het zuiden en veel van mijn planten staan met pot ingegraven maar ook bij mij hangen s'middags de planten al slap. Het is bij mij zo erg dat bijna alle bloemen/knoppen verdorren. Het is jammer dat het zo warm is want dit zou eigenlijk de mooiste tijd voor de fuchsia's moeten zijn. Ik kan er nu niet van genieten want ik loop almaar te denken hoe jammer ik het vind dat alles verdort. Bovendien heb ik al een aantal planten verzopen door dat ik dacht dat ze te droog stonden maar in werkelijkheid hadden ze last van de hitte. Jammer hoor. Ik hoop op een minder warme augustus maand, dan kunnen we misschien in september nog wat genieten van de 2de bloei.

Groeten en sterkte ermee!!! Ron.

• GJ57

schaduw creeeren, parasols, zonnedoek enzovoort. Ze verbranden op dit moment. (en pas inderdaad op met water geven)

• anneke roest

Allemaal bedankt voor jullie reactie.. Zon is leuk, maar dit is te erg. We zullen maar hopen dat de ergste hitte vlug voorbij is en dat we weer kunnen genieten van onze fuchsia's in plaats van er ons zorgen over te maken hoe we ze mooi en gezond houden.

Anneke

• Aren

Haal bij een goed tuincentrum van dat groene schuwdoek, is misschien een optie?

Veel suc6