Dram Girl,

• Ron

Ik heb nog een vraag over Drama Girl. Ik heb hier een vrij grote plant van die redelijk bloeit, maar de knoppen gaan niet open. Ze blijven gesloten tot de onderkant bruinig word en dan valt de knop eraf. Als ik de knop open maak is het stuifmeel helemaal rijp geworden in de gesloten knop. Wat kan ik hier aandoen?? Heeft dit met mest te maken?? Ik geef 20-20-20 mest 1 x per week.

• T.Koerts

Hoi Ron

Dit is mijn antwoord op je vraag: het heeft op veel bloemen de zelfde werking dat komt door het hele warme weer van de laaste tijd niet te veel water geven. Je kunt ze beter aan de droge kant hebben dan te nat.

Het komt niet van mest geven een paar dagen wat koeler weer dan komt alles van zelf wel weer goed.

Tielko

• Ron

Hallo Tielko,

Het is al begonnen voor het warme weer. Mijn Drama Girl heeft de winter in een kas gestaan en was al vrij groot toen ik hem eind april buiten zette. Er zaten toen al knoppen in die eind mei al bloeiden. Toen was het al zo dat ze moeilijk open gingen. Dus of het nou van de warmte komt weet ik niet, mijn andere planten doen het prima. Misschien ligt het aan de combinatie warmte-water-mest. Ik ga nu proberen om hem wat dagelijks te mesten met 15-30-15 mest. (wel in verhouding, natuurlijk). Hopelijk heeft dat resultaat. Bedankt voor je reactie.

Groeten en geniet van de bloemenpracht. Ron.