Verzopen,

• Ron

Beste mensen,

Ik heb zondagavond na de warme dag mijn helemaal slap hangende Harry Grey een flinke slok water gegeven omdat ik dacht dat hij dat nodig had. En inderdaad kwam hij na een uurtje weer bij. De volgende morgen heb ik hem weer flink water gegeven om de dag door te komen. Ik kom s´avonds terug van het werk en de plant hangt bijna verticaal langs de pot. Van de hitte dacht ik, dus nog maar wat water. Nu hangt hij nog steeds helemaal slap en ben ik bang dat ik hem verzopen heb. Hij begint zijn knoppen (die er in grote getale aanzitten) te laten vallen en het blad is ook niet meer zo fris als eerst. Kan ik hem nog redden, en zoja hoe??? Of is hij hiervoor al te ver heen??

Groeten en bedankt voor het meedenken.

Ron.

• Sanne

Hallo, Ron dat is ook wat! als je de plant nu uit de pot haalt in de kluit in een krant wikkelt, dan trekt het vocht er sneller uit, dat doet men ook wel met kamer planten. Ik hoop dat hij zal redden.

Sanne.

• Els Ouwehand

Ron, een domme vraag misschien, maar je hebt toch wel gaten onder in de potten zitten? Hierdoor zou nl. het overtollige water weg kunnen en kan de plant met deze hitte bijna niet “verzuipen”.

Els

• Goof

Het is uitkijken met water geven met dat warme weer ,ze gaan slap hangen van de warmte niet van de droogte dus niet meer water geven dan je normaal doet.Ron je kunt de plant uit de pot halen en in kranten wikkelen zodat het overtollige water er uit trekt ,je kunt hem dan ook wat terug snoeien en maar kijken wat er nog te redden valt.

Goof.

• Ron

Beste mensen,

Harry Grey heeft het dus niet gered. Na drie dagen uit de pot met kranten te zijn omwikkeld zijn nu alle bladeren en knoppen eraf gevallen en ziet hij eruit als een plant die klaar is voor de winterberging. Dit doe ik dus nooit meer. Als er een plant slap hangt sproei/nevel ik er water over zodat in ieder geval de grond niet verzadigd raakt en kijk dan hoe hij daar op reageerd.

Bedankt allemaal voor jullie adviezen.

Groeten en veel fuchsiaplezier gewemst. Ron.