hallo
Ik heb begin mei een fuchsia gekocht nu beginnen de bladeren er slapjes bij te hangen van vallen daarna af terwijl de plant voldoende water krijgt en mest wat kan hiervan de oorzaak zijn
groetjes
Hallo,
Misschien geef je hem wel teveel water en is de grond dichtgeslagen. De grond kan dan geen zuurstof genoeg opnemen via de wortels en dan verwelkt de plant.
Je zou eens kunnen voelen of de grond erg nat is en zoja de plant uit de pot kloppen en met kluit op een stapeltje kranten/keukenrol zetten zodat het water in het papier kan trekken. Het kan ook zijn dat de plant erg op een tochtige plaats staat.
Succes ermee!!!
Groeten Ron.
Dag Willy,
Naast dichtgeslibte aarde kan er nog een probleem zijn: te veel mest gegeven.Een fuk moet niet te veel mest hebben, dwz niet “extra”verwend worden. Dat foutje heb ik ook eens gemaakt met een pasgekochte fuchsia.Ik heb er nog een stekje van kunnen redden, de plant was verloren. Te veel mest maakt de grond zout, en dan kun je het wel schudden. Het hoge zoutgehalte trekt het vocht uit de plant
terwijl ie wel vochtig staat.Verder kunnen er nog problemen met de wortels zijn: heb je de kluit gecontroleerd?
succes, Ellen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?