Fuchsia binnen in huis??

• Ron

Hallo allemaal,

Omdat het de laatste tijd bij mij aan de kust erg hard waait en slecht weer is heb ik een paar planten binnen gezet om ze te beschermen tegen de elementen. Mijn vraag is of ik ook permanent fuchsia's binnen shuis kan houden?? Ik heb nl. een prachtige Marinka opgekweekt waar ik zeer trots op ben omdat hij echt enorme afmetingen heeft met ontelbare knoppen. Maar dit houd in dat hij ook kwetsbaar is en wil ik hem eigenlijk binnen laten staan en verder kweken. Weet iemand of dit kan of heeft iemand ervaring met het binnenshuis kweken van Fuchsia's. Groeten Ron.

• Sanne

Mijn oma had vroeger altijd fuchsia,s in de kamer voor de ramen , ik denk dat het wel kan.

• Henk Hoefakker

Die oma had waarschijnlijk geen centrale verwarming, en haar huis was ook niet zo tochtdicht. Hierdoor was vroeger de luchtvochtigheid in huis veel hoeger. De droge warme lucht in huis is funest voor fuchsia's binnen.

Het zou te proberen zijn met de omgekeerde schotelmethode, maar of daar de luchtvochtigheid voor de fuchsia hoog genoeg wordt??

• Ron

Hallo allemaal,

Ik kan jullie melden dat de plant, in dit geval Marinka, één week binnen staat en al meer dan de helft van zijn bloemknoppen heeft laten vallen. Volgens de weersvoorspelling wordt het beter dus hij gaat terug naar buiten voordat er geen knop meer aan zit. Ik kan concluderen dat dit geen succes is. Hoogstens een noodoplossing tegen slechte weer en harde wind.

Groeten en veel bloemenplezier. Ron.

• Sanne

Ik had niet aan de centrale verwarming gedacht,dan krijg je zekker een te droge lucht, weer wat geleerd. Mijn fuchsen hebben laast van te veel water het regent hier alledagen.Ben toch liever aan het gieten.

• Ron

Hallo Sanne, Ik had ook geen rekening met de C.V. gehouden met als gevolg dat bijna alle knoppen eraf zijn gevallen. Heb de plant gisteren weer terug buiten gezet anders bleef er weing van over. Wat dat vele water door de regen betreft: Bij mij was het zo erg dat de gaten onder in de potten dicht gingen zitten doordat de fijne deeltjes in de potgrond naar de bodem van de pot zakken. Op een geven moment zag ik een plas water bovenop de potgrong staan en bij het controleren hiervan zag ik dat de gaten onderin dichtgeslibt waren. Heb deze met een satéprikker weer opengemaakt en ook heb ik hier en daar bovenin de grond wat geprikt zodat de grond wat luchtiger werd want deze was helemaal dichtgeslagen en kon geen zuurstof meer opnemen.Van een kennis kreeg ik de tip om wat kattebak korrels door de grond te mengen, dat zou het dichtslaan van de grond tegen gaan, maar dit heb ik nog niet geprobeerd. Heeft iemand van julie hier ervaring mee??

Groeten en veel bloemenplezier. Ron.