Herkent iemand dit??

• Ron

Hallo allemaal,

Begin mei heb ik bij een stalletje 3 fuchsias gekocht, gewoon zonder naam. Maar mijn aandacht viel op het grote aantal knoppen die eraan zaten. Nu deze open gegaan zijn lijken de bloemen op Lena of Eva Boerg. Ik wil graag weten of één van deze planten wel tot 6 knoppen per oksel kan krijgen en heel veel vertakt. Op deze vertakkingen komen ook weer heel snel knoppen. Ze hebben ook hele korte stengelleden. Ik heb nog nooit een foto gezien van Lena of Eva Boerg die ook zo rijk aan het bloeien waren. Hebben jullie ervaringen met deze planten en zo ja komen die overeen met mijn beschrijving?? Groeten en veel bloemenplezier. Ron.

• Ron

Beste mensen,

Zoals ik in voorgaand bericht schreef, zitten er héééél vééééél knoppen aan deze planten. Nu een maand verder weet je niet wat je ziet. Alleen maar bloemen. Ik heb nog nooit een fuchsia gezien die zo uitbundig bloeit. Het is jammer dat ik geen digitale camera heb anders kon ik jullie het resultaat laten zien. Heeft iemand van jullie misschien een foto van een bloeiende Lena Of Eva Boerg?? Dit ter vergelijking omdat ik de naam van mijn fuchsia niet weet en in de boeken staan meestal maar 1 of 2 knoppen op de foto's. Bedankt alvast

Groeten Ron.

• Sanne

Ron, ik kan je niet helpen, ik heb zelf twee planten bij een bouwmarkt gekocht rood / wit en daar zitten ook heel veel knoppen en bloemen aan, ik zie geen blad en geen pot meer, en weet ook de naam niet. Mijn andere planten die ik half februari heb opgepot komen nu knoppen aan, is dat niet wat laat? de planten hebben in de kas gestaan, hoe is het met jouw planten?

Sanne

• Ron

Hoi Sanne,

Bij mij precies hetzelfde, ik zie bij die planten alleen maar bloemen met de kleuren van Lena, maar dan kleinere bloemen. Mijn andere planten beginnen nu ook knoppen te vormen en sommige bloeien sinds vorige week. Mijn planten komen uit een schuur die boven de 3 graden wordt gehouden. Succes verder met je planten en geniet van de bloemen pracht!!!

Groeten Ron.