WALZ Klarinet

• Ron

Hallo,

Vorige week ben ik na een bezoekje aan de kwekerij van Michiels eindelijk aan een stek van WALZ Klarinet geraakt. Ik was al een hele tijd op zoek naar deze plant en heb er al heel veel over gelezen. Nu vraag ik me af wat de beste standplaats is, want ik ben al drie verschillende mogelijkheden tegen gekomen in de literatuur. (schaduw, gefilterd licht en ochtendzon).

Is er iemand die deze plant heeft en uit ervaring spreekt over de standplaats/verzorging. Ik zou het zeer vervelend vinden om hem kwijt te raken voor ik er van heb kunnen genieten. Misschien weet iemand ook of deze plant veel of juist weinig water nodig heeft want dat is me ook niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt voor eventuele reacties. Groeten Ron.

• Theo

Dag Ron,

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag,maar als je even naar de site van Henk Waldenmaier gaat en je vraag daar stelt denk ik dat je het snel weet.

Wie weet het beter als de veredelaar zelf

Veel succes er mee.

Groet,

Theo.

• Ron

Hallo,

Dank je Theo, Dat ik daar zelf niet op gekomen ben???Inderdaad, ik denk dat ik daar de antwoorden vind die ik zoek. Bedankt hoor!!!!

Groeten Ron.

• Coen

Dit staat op de website van Waldenmaier:

Bloem: Enkel; vrij grote, vooral lange, sierlijke, hangende bloem. Bloembuis: lang; dun; afm. 45 x 6 mm; kleur: oudroze (65C). Kelkbladen: kort; relatief breed; afm. 22 x 10 mm; half neergeslagen; buitenkant: diep oudroze (65B); binnenkant: licht purperroze (65A); licht groengele toppen. Kroonbladen: ¼ uitstaande kroon; afm. 20 x 20 mm; de bijna ronde kroonblaadjes hebben een ingesneden rand; kleur: helder fuchsiapurper (67C); basis amarantroze; vage adering. Helmdraad: roze. Helmknop: geel. Stijl: steekt buiten de meeldraden uit; roze; korter dan de meeldraden. Stempel: crème; gelobd. Bloei: zeer mild. Bloeitijd: normaal. Knop: bolrond; lange, dunne buis. Blad: middelgroot; ellipsvormig; puntige top; afgeronde voet; fijn getande rand; kleur: middengroen; rode bladsteel. Groeiwijze: hanger. Kweekwijze: hanger, mag in de zon. Bijzonderheden: gemakkelijk te kweken fuchsia. Veel toppen, ook op de zijtakken. Als de plant eenmaal bloeit dan is dat zeer rijk en langdurig. De overwintering is lastig; aan de groei houden en als stek overwinteren; niet inkuilen.