welke fuchsia worden aangeraden

• ronny

Hallo fuchsia kenners

ik zou beginnen met fuchsias in de tuin

welke kunnen jullie me aanraden die ik zeker in mijn collectie moet houden.

hartelijk dank voor jullie antwoorden

• Ellen de Graaf

Dag Ronny,

Als je start met fuchsia's zou ik beginnen met de wat sterkere planten en met winterharde fuchsia's.

Het ligt er wel aan hoe de ligging van je tuin is,heb je een zonnige of een schaduwtuin? Sterke niet winterharde soorten zijn bijvoorbeeld: Celia Smedley, Border Queen, Maike,Paula Jane, Balcony Queen,Waternymph,Leonora en Delta's Groom.Dit zijn allemaal opgaande enkel bloeiende struikvormende planten, die wat zon in de ochtend of avond waarderen.Deze planten overwinter je binnen, zijn niet of semi winterhard.Goede hangers zijn Patio Princess, Swingtime, Pink en White Marshmallow en Flying Cloud. Flying Cloud is semiwinterhard (verdraagt lichte nachtvorst). De marshmallows en Flying Cloud zijn schaduwplanten, evenals Maxima, een opgaande halfdubbele erg mooie aubergine fuchsia.

Goede winterharde planten en echte aanraders zijn de Magellanica soorten, F. Thomsonii, Galadriël,Rose of Castille improved,Dollar Princess(dubbele bloem) de “thumpjes”(kleinblijvend: Lady Thump, Tom Thump en Son of Thump).De winterharden stellen over het algemeen prijs op zon, en worden erg groot.Ook Annabel is een goede keus, schaduw en winterhard.Kijk eens op de gelderse fuchsia site, link nederlandse winterharden. Daar zijn veel foto's van winterharde fukjes te vinden, zodat je enig idee van de grootte hebt.Zoek eens via google op verschillende sites om foto's van de genoemde fukjes te vinden.De meeste fuchsia's die ik heb genoemd zijn enkelbloeiende fuchsia's, wellicht vind je op de verschillende sites wat dubbele fukken die je wilt hebben.Overigens zijn de genoemde fukken zeer courant, en bij elke kweker te koop.

groetjes,

Ellen de Graaf

• Theo

Hallo Ronny,

Ik vindt dat je op de eerste plaats Fuchsia's moet aanschaffen die JIJ mooi vindt.

Daarbij komt wat voor tuin heb je? Veel zon ? Plaats voor Hangers? Voor kroonboompjes? voor opgaande fuchsia's? Al deze vragen kun JIJ beantwoorden.

Aan de hand van de antwoorden kun je Fuchsia's aanschaffen waar je tuin geschikt voor is en die jij mooi vindt.

En informatie over Fuchsia's is er in overvloed zoals: Internet site's, Boeken of bezoek eens een Liefhebber bij je in de buurt.Veel succes er mee.

Heb je nog vragen over b.v. welke boeken of andere dingen stuur gerust een mailtje.

Groeten,

Theo.

• ronny

Hey bedankt voor jullie reacties

ik heb dus een klein tuintje van ongeveer 12 meter op 5

ik heb wel alle mogelijkheden

gaande van zon de ganse dag - de mogelijheid van hangers aan pergola te hangen en schaduwplaatsen

doordat ik hier in belgie een 2 tal grote zaken weet en daar dit jaar ook naar toe zalgaan had ik me toch wat graag voorbereid

want begin maar te kiezen tussen 5000 soorten

wat dit is mooi en dit is leuk tot dat je thuis komt en na een maand ziet dat het bloempje het niet goed doet

daarom dat ik eerst raad vroeg aan de kenners om te weten welke zeker gemakkelijk zijn om mee te starten

maar nogmaals dank heb al een paar namen en ga op het net eens bekijken

hoe ze er uit zien

mvg

Ronny

• Theo

Beste Ronny,

Als je even je E-mail adres mailt,stuur ik je mijn foto album,met daarin de fuchsia's die ik in mijn bezit heb,met beschrijving erbij.

Misschien kun je dan beter een keuze maken.

Als je denk dat je er iets aan hebt, laat maar weten.

Groeten,

Theo.

• ronny

Bedankt Theo

andere mensen hun ideetjes zien is altijd mooi meegenomen

mijn mailadres is

ronny.vannerom@pandora.be

• Theo

Dag Ronny,

Ik heb je via je email adres al 2 mailtjes gestuurd,maar omdat ik geen bericht terug gekregen heb van je,begin ik te twijfelen of ze wel aangekomen zijn bij je.

Graag even antwoord.

Groeten, Theo.

• ronny

Hallo theo

sorry voor het late antwoord

de afgelopen dagen was het hier wat tedruk om te surfen op internet

heb spijtig niets ontvangen maar ga je een ander email adres geven daar kan je de mails eventueel nog eens naar toe sturen

ronny.vannerom@outilac.be

dank bij voorbaat

Ronny

• jos

Kijk op de cd van de vereeniging welke je het mooiste vind daar staan beschrijvingen bij . Je ziet de foto's van de mooiste fuchia's en dan is het maar proberen. doe ik ook al een paar jaar en het gaat nog steeds goed.

jos