Overwinteren in de kas

• Cor

Mijn fuchsia's overwinter ik in de kas (6x3m). De wanden bekleed met noppenfolie. Ik heb elektra in de kas, en verwarm de kas met een elktrisch kacheltje. Als het echt koud is heb ik 2 kachels staan. Dit kost nogal wat energie. Ik overweeg een Zibro laserkachel aan te schaffen. Welk type zou dan aan mijn eisen voldoen?

Of heeft iemand een beter idee? Graag jullie reakties. Alvast bedankt.

• Theo

Dag Cor,

Ik heb helaas geen antwoord op je vragen,maar ik zit eigelijk met de zelfde vragen als jij.

Ook ik heb elektrisch verwarming in mijn kasje,die het wel goed vorstvrij houd,maar ook ik zit aan een Zibro kachel te denken.

De inlichtingen en adviesen die ik gekregen heb over zibro kachels waren niet positief.

Maar ik heb er geen ervaring mee,dus ook ik ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft.

Veel succes er mee,en de groeten uit Beek en Donk.

Theo.

.

• Goof

Dezibro kachel ken ik niet, ik verwarm mijn kas met een elektrisch radiator kachel en dat gaat goed.zorg wel voor een goede thermostaat en zet die op + 5 graden.

Goof.

• Ron

Hallo, Ik ken de Zibro kachels wel, maar niet om in een kas te gebruiken. Mijn ouders hadden een jachtje voor de pleziervaart en daar hadden ze zo'n kachel. En inderdaad, zoals Theo schrijft, stinken deze nogal. Bovendien krijg je bij langdurig gebruik een soort aanslag op je spullen die wat vettig aanvoelt, zeer hardnekkig en moeilijk te verwijderen is. Dit was een van de redenen waarom mijn ouders besloten hebben om een C.V. kachel in te bouwen. Hopelijk heb je hier iets aan. Groeten Ron.

• henk

ik heb zelf 2 van die kachels,werkt prima.

zal niet zeggen dat je niks ruikt,maar stinken?

nu is mijn vraag,gebruiken jullie wel de goeie zibro olie?

deze is wel duur,kost zo`n 33 euro,20 liter