Oude planten

• BMWtje

Ik heb een paar oudere planten die al jaren in de zelfde pot staan. Ze hebben dus nu een flinke compacte kluit. Mag ik zo'n plant uit z'n pot halen en de kluit snoeien (kleiner maken) zodat ik er weer wat nieuwe aarde bij kan doen in het voorjaar? Want ik wil ze eigenlijk niet weer in een grotere pot doen.

En zo ja, hoe snoei ik dan zo'n kluit? Hoever mag ik gaan??

Groeten,

BMWtje

• Goof

wortelsnoei toepassen kan geen kwaad ,zorg alleen dat je er niet te veel afhaalt.bij mij staan twee fuchsia's op stam al tien jaar in dezelfde pot en zijn nooit overgeplant,in het voorjaar wat mest geven en als het nodig is te pot wat bijvullen met nieuwe potgrond.

Goof.

• BMWtje

Dus wortelsnoei is niet echt nodig?? Ik kan ze ook gewoon in die potten laten staan??

Gr.

BMWtje

• Goof

ieder heeft daar een eigen mening over maar bij mij staan ze jaren in de zelfde pot ,mits de pot groot genoeg is.

Goof.

• Erik Reuterink

Een keer wortelsnoei is niet verkeerd, je zou de kluiten ook gewoon beetje kunnen afklopppen en nieuwe potgrond weer toevoegen.

Succes er mee

• Goof

Zo zie je maar ieder op zijn of haar manier, laat je in iedergeval nooit zeggen hoe het moet want dat weet niemand.luister naar iedereen en zoek daar voor jou de beste manier van kweken en verzorgen uit.

Goof.