maden

• B.Spaan

wie kan mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat ik een zoort maden bij de wortels krijg nu ik de planten uit de pot haal op in de winterkist te doen kom ik bij verschillend planten dat tegen wie o wie helpt mij

• Els Ouwehand

Als je met winterkist bedoeld dat je ze in de turfmolm laat overwinteren is het niet zo'n probleem. Al de aarde tussen de wortels uitschudden en daarmee verdwijnen ook al de maden. Wel goed controleren of ze ook daadwerkelijk allemaal weg zijn.

Els

• B.Spaan

els bedankt maar dat was de vraag niet mijn vraag was of het te vookomen is en waar mee. En inderdaad gaan ze in een oude vrieskist met turfmolm terug gesnoeid en uit gespoelt.ik deze fuchsia`s nu een paar jaar en nooit eerder hier last van gehad. met vriendelijke groeten B.Spaan

• Coen

Lijken op maden? De larven van de buxus- of lapsnuitkever lijken op het eerste gezicht veel op maden maar zijn veel weker.

Advies: pluis elk wortelgestel uit op deze larve. Zorg dat de oude potgrond de tuin uit komt. Liefst zo ver mogelijk weg.

• Goof

Wa t coen zegt moet je zeker doen ,maar nog beter is om de larven te verdelgen dus gewoon plat nijpen.

Goof.