overwinteren

• anneke roest

Bijna al mijn fuchsia's verliezen langzamerhand hun blad, hoewel bij de meeste planten nog wel bloemen en knoppen te zien zijn. Het mooie is er nu wel vanaf. Kan het kwaad om nu al te beginnen met ze in hun winterslaapplaats (oude vrieskist met turf) op te bergen, of is het nu nog te vroeg daarvoor?

Wie kan voor mij die vraag beantwoorden?

Anneke

• Coen

Het is eigenlijk zonde. Veel planten beginnen weer te bloeien. Ik denk dat het niet erg is als je nu begint met je planten voor de winter op te bergen. Zelf begin ik ook altijd de 2e helft van oktober met m'n planten. Ik heb dan wel een paar weken nodig.

• Goof

Het is nog vroeg om nu al de planten op te bergen , ze bloeien bij mij zeker zo mooi als in augustus dus laat ze nog maar lekker buiten staan.

Goof.

• BMWtje

Mijne bloeien ook nog volop, mooier mischien dan in de zomer. Dus ik laat ze ook nog even staan totdat het serieus kouder gaat worden.

Gr.

BMWtje

• Pommy

Wat een goede tips allemaal zeg.

Wauw ik ben weer helemaal op de hoogte.

• willemien63

wij hebben ze allemaal in de kas gezet maar ze waren nog wel mooi, maar bij ons scheelt het altijd een paar graden dat het kouder is dan het zuiden of westen.

De jubelteen heeft vrijwel het hele jaar gebloeid en mijn kaapsr fuchsia ook,met allemaal nieuwe stekken die ook gingen bloeien.Het eas ook zulk mooi weer steeds

Maar nu zijn we er maar klaar mee en dan gaan ze vlg week in de smeerkelder