Marshmallow

• Els Ouwehand

Ik heb in het voorjaar via een postorderbedrijf een Marshmallow gekocht. Ik kan echter in de cultivarlijst van het NKvF geen Marshmallow vinden, wel een Pink Marshmallow. Is dit dezelfde? Ik heb voor de duidelijkheid een foto bijgevoegd..

Groetjes Els

• Theresa Van Dyck

hoy Els ik denk dat het een Pink Marshmellow is,ik heb ook een White marshmmellow maar die is helemaal wit van kleur,zonder roze schijn0;

groetjes,theresaEls Ouwehand schreef:

>

> Ik heb in het voorjaar via een postorderbedrijf een

> Marshmallow gekocht. Ik kan echter in de cultivarlijst van

> het NKvF geen Marshmallow vinden, wel een Pink Marshmallow.

> Is dit dezelfde? Ik heb voor de duidelijkheid een foto

> bijgevoegd. src=“http://i22.photobucket.com/albums/b331/ElsOuwehand/fuchsias332.jpg” alt=“Image hosted by Photobucket.com”>.

>

> Groetjes Els

• Ron

Hallo Els,

Ook ik heb bij 'n postorderbedrijf een Marshmallow gekocht en volgens mij is het niet dezelfde als de Pink Marshmallow. Bij mij zijn de bloemen kleiner en maar halfdubbel. Bovendien lijkt het blad helemaal niet op de “echte”. Vorig jaar had ik een echt Pink Marshmallow, maar die is de winter niet doorgekomen en omdat ik geen kwekers in de buurt heb, besloot ik de plant via de post te kopen, maar ik vond de foto in de catalogus heel anders dan het resultaat. Heb jij deze ervaring ook?? Groeten Ron

• Els Ouwehand

Ja de foto in het blad van het postorderbedrijf lijkt niet. Op de foto was de fuchsia mooi creme/wit. Nou zoals je op de foto kunt zien lopen er roze aders door. Vandaar ook mijn vraag, welke Marshmallow. Ik vind deze fuchsia erg lijken op Annabel die ik ook heb. Ook het blad lijkt daar erg op. Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon net ten noorden van Den Haag en hier zit kwekerij Zeelenberg in Zoetermeer en daar haal ik voortaan maar mijn planten vandaan, of bij andere in de buurt wonende fuchsia-liefhebbers. Misschien zijn er mensen die in mijn buurt wonen en willen stekjes ruilen. Meld je dan even.

Els

• Ellen

Tja, ook ik heb bij datzelfde postorderbedrijf wat fukjes(belabberde kwaliteit) gekocht, waaronder de marshmallow.

Na veel vergelijkingen(o.a.1000 fuchsia's te kijk en andere boeken, kwam ik tot de veronderstelling dat het toch de Pink Marshmallow betreft, die volgens de beschrijvingen in de schaduw wit, en in wat meer zonlicht wat meer roze krijgt als zweem of in strepen.Mijn bloemen zijn vrij groot, sommigen dubbel, anderen halfdubbel.De foto's die op de site van het bedrijf staan hebben op zijn zachtst gezegd weinig te maken met de planten die je geleverd krijgt, ook de naamgeving was beroerd, zodat ik nu nog met fukjes uit die levering zit die nog altijd niet bloeien en dus ook niet te benoemen zijn.Voortaan naar de echte kweker dus!!! Overigens, ik woon in Den haag, Dus als je stekjes wilt ruilen?

• Els Ouwehand

Lijkt me leuk. Mail maar even of-line, kunnen we daar even checken of jij of ik leuke fuchsia's hebben die we nog zoeken.

Els

• Ron

Els,

Ik vind mijn plant nog het meest op Iceberg lijken. Deze komt qua beschrijving en kleur/bloeiwijze nog het meest overeen met de “Marshmallow”?? die ik kocht. Misschien kan je ook eens naar die beschrijving kijken.

• Els Ouwehand

Hoi Ron,

Iceberg staat in de boeken als enkelbloemig en de mijne is echt dubbel.

Het zal wel een Pink Marshmallow zijn. Het postorderbedrijf heeft gewoon voor het gemak alleen Marshmallow in haar blad geschreven en of het daarna een Pink of een White Marshmallow wordt, maakt hun denk ik niet zoveel uit.

Wat me wel opvalt dat ik niet de enige ben die zich een beetje bedrogen voelt en het is geen goede reclame natuurlijk.

Els

• Ron

Hallo Els,

Dat is inderdaad geen reclame voor dat bedrijf. Mijn klanditie zijn ze in ieder geval kwijt. Ik heb zelfs een brief geschreven met de vraag of ze zomaar mogen adverteren met namen van fuchsia's die door anderen geinrtoduceerd zijn. Ik heb ook een Millennium gekocht, die op de foto sprekend op de Rohees New Millenniuw leek. Nou toen die plant ging bloeien bleek het een compleet andere plant te zijn. Gelukkig heeft hij het goed gedaan, maar de bijna zwarte kroonbladen op de foto bleken in werkelijkheid gewoon donker rood/paars te zijn en de bloemen zijn veel groeter. Volgend jaar zoek ik een echte kweker, dan maar wat verder rijden.

Groeten Ron.

• Theresa Van Dyck

Dag Els,dit is een foto van mijn pink Marshmellow