Wie kan mij helpen aan de beschrijving van de fuchsia “Kempenaar”
Bij voorbaat hartelijk dank,
Hans
Ik heb de beschrijving alleen kunnen vinden in de lijst van de NKvF. Kempenaar is gekweekt door kweker Deelkens in 1996 en komt uit België. Het is een halfhanger, enkel bloemig en valt onder de Triphylla soorten. De kleuren zijn licht roze/oranje.
Ik kan alleen niet vinden of hij in de zon of (half-)schaduw moet. De meeste triphylla-soorten eisen een beetje meer aandacht. Ze kunnen niet goed tegen koude en meestal kunnen ze ook niet in de turfmolm overwinteren. Voor zover ik weet kunnen de triphylla's wel goed tegen de zon.
Els
Hans, Kempenaar is vermoedelijk een zaailing van WALZ harp veredelaar Deelkens werkte veel met deze plant,jammer genoeg is deze man helemaal gestopt met fuchsia's. Zelf heb ik een kroonboom van 120 cm doorsnede deze is in het najaar van 2000 gestekt en heeft een stamdikte van 4cm ik zelf vind dit een van de beste soort welke de laatste jaren is verschenen.Hij staat het grootste gedeelte van de dag in de zon, welke hij goed verdraagd het is een zeer rijke bloeier en groeit zeer snel en gemakkelijk,ook met overwinteren in de kas bij 5 graden geen probleem het is een van de eerste die begint uittelopen moet wel flink getopt worden, als halfhanger vind ik hem minder geschikt.Conclusie een probleemloze fuchsia een aanrader voor beginners.
Jan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?