Kleinere planten.

• Ron

Het is mij opgevallen dat mijn planten dit jaar aanzienlijk kleiner zijn dan b.v. vorige jaren. Alks ik naar foto's van vorig jaar kijk zijn ze niet alleen kleiner, ze bloeien ook later en minder naar mijn idee. Hebben jullie dit ook of is er bij mij iets misgegaan

• Aren

Nee Ron ,ik heb dat niet, mijn planten zijn nog niet zo mooi geweest als dit jaar.

Weet niet hoe het komt maar het is zo.Misschien ligt het erbij jou aan dat het voorjaar een vreemd weerspatroon heeft gehad?

Succes verder, misschien heeft een ander dezelfde klacht als jij.

Gr Aren

• Coen

Ook bij mij zijn de planten niet kleiner dan anders. Wel bloeien ze op een enkele uitzondering na later. Vorig jaar stonden ze begin juli in volle bloei. Dit jaar is het zo'n 2 a 3 weken later. Dat ligt naar mijn idee aan het koude voorjaar. Het duurde lang voordat de groei er echt in zat.

• Goof

Bij mij het zelfde verhaal als bij Coen wel mooi maar later in bloei.

Goof.

• Els Ouwehand

Ook bij mij bloeien ze later maar zijn niet kleiner. Heb je soms andere potgrond of voeding gebruikt? Doordat het zo vaak regent heb ik ze niet trouw iedere week voeding kunnen geven, maar ze schijnen er niet echt onder geleden te hebben.

Els

• jannie weijers

het klopt, bij mijn zijn de planten wel groot, maar minder bloemen en later

waarschijnlijk dor het koude voorjaarRon schreef:

>

> Het is mij opgevallen dat mijn planten dit jaar aanzienlijk

> kleiner zijn dan b.v. vorige jaren. Alks ik naar foto's van

> vorig jaar kijk zijn ze niet alleen kleiner, ze bloeien ook

> later en minder naar mijn idee. Hebben jullie dit ook of is

> er bij mij iets misgegaan

• Kajalo

Hallo, ik las in je bericht iets over voeding. Nou ben ik erg benieuwd welke potgrond er meestal geberuikt wordt en welke voeding.

Dus al je mij eens kunt aangeven wat ik hiervoor kan gebruiken dan graag.

Bij ons in de buurt zit wel een fuchsia kweker maar die is maar een korte tijd in het jaar open en dat is wel eens lastig.

bij voorbaat dank

Jan

• Coen

De echte fuchsialiefhebber gebruikt potgrond die bij een fuchsiavereniging of de fuchsiakweker gekocht wordt. Anderen zweren bij een eigen mengsel.

Je kunt ook gewone potgrond gebruiken maar dat mist net datgene dat fuchsia's nodig hebben. In fuchsiapotgrond vind je b.v. turf en klei.

Hetzelfde geldt voor meststoffen. Die kan je ook bij de verenigingen of kwekers kopen. Je kunt toch in het voorjaar als wel redelijk inschatten wat je in het seizoen nodig denkt te hebben.

• GJ

Bij de Welkoop in Enschede kunnen ze je prima helpen denk ik.

Succes

In het voorseizoen www.theojeukens.nl

• Ron

Nou, dat zijn heel wat reacties. Misschien ligt het aan de potgrond zoals jullie schreven, die heb ik van dit voorjaar inderdaad vervangen door een ander mengsel dan wat ik ervoor gebruikte. Volgend jaar ga ik het 'oude mengsel" weer gebruiken en vergelijken met dit jaar. Bedankt voor jullie reacties!!