verdoogde bladeren

• Henk Krol

Ik heb een 40 tal fuchsia's thuis.

Mijn vraag in de hangpot van de Deep Purple met 5 stekken drogen van een aantal stekken(2) de bladeren uit.Ze drogen uit en vallen af.Hetzelfde gebeurd ook met de bicentanial.Wie kan mij de oorzaak hiervan geven en wat kan ik er tegen doen.

Ik wacht op antwoord.

Gr Henk.

• Coen

Worden je bladeren geel of blijven ze groen, gaan ze slap hangen en vallen af?

• Henk Krol

De bladeren worden geel en drogen helemaal in en vallen dan af.

• Fred

Hoi Henk,

Veel kans heb je last van spint. Dit is een erg klein beestje wat je maar amper kunt zien. Als je het blad met de onderkant naar boven plaatst en er vervolgens zout op doet en je keert het blad weer dan zouden er zoutkorrels aan moeten blijven kleven van deuitscheiding van spint. Als je een vergrootglas gebruikt zou je het ook kunnen zien. Vaak krijg je dit op warme plaatsen. Een stenen muur blijft vaak warmte uitstralen en dit biedt weer een ideale plaats voor spint op de planten. Bestrijden met een middel tegen spint verwacht ik dat de beste weg is.

Groeten Fred

• Fred

Hoi Henk,

Het volgende heb ik nog gevonden:

Spint op sierplanten

De bladeren zijn witachtig gevlekt en verliezen hun glans. In sterk aangetaste toestand vergeelt het blad en sterft later af. Op de onderzijde van het blad en in de oksels van de plant bevinden zich fijne webben met groengele of roodachtige mijten in verschillende groeistadia. De mijten gedijen bij warm en droog weer.

Oplossing

Baythroid® Plantenspray, Masai

• hans burgers

Beste mensen ik heb bij mijn planten ook last van afvallende bladeren maar wel op een manier die ik niet snap de ene helft staat in Maarn en doen het bijzonder mooi.En staan vol in de bloei (op dit moment iend aug) vol in het blad.En de andere planten staan in arnhem en daar zit bijna geen blad meer aan nog wel veel bloemen ,ze hebben beide Asef mest gehad Wie weet hoe zoiets kan gebeuren,de soorten zijn hetzelfde.