stekken

• Peter

Wat doe ik fout?

Ik probeer al enige tijd fuchsia's te stekken. In snij een takje met 2 bladparen af,doe dit met stekpoeder in een potje met natte zaaigrond en doe dat in een plastic zakje dat ik vochtig heb gemaakt. Dat gaat plm. 10 dagen goed en dan ineens binnen een paar uur

worden de blaadjes geel en het stekje gaat hangen. Wortels zijn dan niet niet gevormd.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Bij voorbaat bedankt.

• Erik Reuterink

Je moet de stekken in het licht zetten en niet in het direct zonlicht plaatsen.

Daarbij kunnen zaken als ziektes een rol spelen.

En je dient als stek een verse uitloper te nemen, hoe jonger hoe beter.

Je mag de uiteinde eigenlijk niet vast pakken en dient een niet te lang steeltje te nemen.

De manier waarop je het doet moet goed zijn, soms kan teveel water ook niet goed zijn,

Nou veel suc6 met stekken en probeer het maar weer eens. Als je geen jonge uitlopers hebt kun je vaak ook eerst ff een takkie toppen, en de uitlopers die dan gevormd worden gaan doorstekken.

• goof

Stek eens in een bakje ,gebruik geen stekpoeder dat is in deze tijd niet nodig. maak de stekgrond vochtig en niet nat ,ik stek in bakken en zet ze in de kas onder de tafel dus wel licht maar zeker geen zon op de stek.ook dek ik de stekbak niet af.

goof.

• Erik Reuterink

Ik doe het al weer anders, bij mij staan ze altijd afgedekt en in het licht, en vaak ook nog wel direct zonlicht, er lijden altijd meer wegen naar Rome