Veel planten gekregen

• BMWtje

Hallo Fuchsia vrienden.

Ik heb gisteren via een kennis zo'n 10 mooie fuchsia's gekregen van iemand die is gestopt met de hobby.

Ik heb nu al sinds enkele jaren Fuchsia's en heb ze altijd overwinterd in mijn garage waar de temperatuur door een kleine radiator altijd net boven het vriespunt bleef.

Ik ben echter afgelopen winter verhuisd en heb geen mooie grote garage meer waar ik mijn planten kan overwinteren ik had ze derhalve maar op zolder gezet maar dat heeft ze niet zo goed gedaan (te warm waarschijnlijk). De meesten hebben het gelukkig wel gered maar ze zien nu niet zo mooi uit als ze rond deze tijd eigenlijk zouden moeten.

Maar nu ik er ook nog eens een flink aantal bij heb wil ik ze komende winter niet meer op zolder zetten. te veel planten en te warm.

Ik was nu aan het overwegen om ze in te graven maar weet niet hoe dat nu precies hoort te gebeuren. Kunnen jullie mij raad geven hoe ik dit moet aanpakken komende winter.

Ik heb eventueel wel een schuur maar die is niet vorstvrij. Mischien dat jullie een goed idee hebben hoe ik deze ruimte toch kan gebruiken voor overwintering.

Alvast bedankt voor jullie goede raad.

Een Fuchsia liefhebber.

• Erik Reuterink

Als je kan stallen een oude diepvries kist/kast of koelkast. je zou ook ook een kist kunnen maken en isoleren met isolatiemateriaal tempex of iets dergelijks, dat zou normaal gesproken voldoende moeten zijn, en dan kun je kiezen om ze met of zonder pot te laten overwinteren, zonder natuurlijk wel met gebruik van turf molm.

Veel succes.