traag uitlopen

• rien

mijn fuchsias staan al vanaf half maart in de koude kas heb ze eerst nat geneveld tot de eerste blaadjes kwamen en ben toen overgegaan op bladbemesting 20x20x20 dagelijks dit gaf niet het gewenste resultaat en ben sinds 2 weken overgegaan op 10x52x10 dagelijks maar ze willen maar niet groeien komt dit misschien door de koude nachten of speelt er iets anders graag hoor ik jullie mening of ervaring

• Coen

Ik denk ook dat het aan de koude nachten en nu ook koude dagen ligt. Bij mij is alles ook trager.

Als ik naar de foto's van vorig jaar kijk, lijkt de achterstand minstens 14 dagen. Vorig jaar om deze tijd was ik al driftig aan het toppen. Nu alleen planten die erg luw staan.

• goof

Ik heb de afgelopen twee weekenden in tuincentra gestaan om de fuchsia en de N K v F te promoten .daar kregen wij veel vragen over het laat uitlopen van de planten,ik heb daar geen verklaring voor kunnen geven op een na die had ze laten verdrogen.zou het wisselvallige weer een rol kunnen spelen.uitziend naar uw antwoord Goof.

• rien

bedankt voor jullie oordeel en eventuele verklaring van het trage uitlopen maar zou ik de planten niet op kunnen jagen met extra stikstof bemesting zoals bloedmeel of sillisalpeter graag uw advies of ervaring hiermee groetjes.

• coen

Ik heb (op advies) nu een week geleden in een periode van 14 dagen 2x ureum bijgemest. Dat is 46% stikstof en in een verhouding van 1 gram op 3 liter water.

Tot nu toe kan ik niet zeggen dat het resultaat denderend is.