opnieuw uitlopen?

• Ron

Onlangs zijn bij de meeste van mijn fuchsia's de nieuwe uitlopers verschrompeld. Daarop heb ik ze nog wat verder tergugeknipt. Maar nu heb ik planten met oud hout. Bestaat er iets om dit opnieuw uit te laten lopen? Ik besproei ze regelmatig om het hout wat zachter te maken, maar ik zie niks gebeuren?? Ik begin bang te worden dat ze nooit meer terug komen. Ron.

• Coen

Je hebt teruggeknipt dus ook kunnen zien of er nog leven in het oude hout zit. Met andere woorden, als de kern van het hout nog groen is zit er leven in.

Fuchsia's lopen normaal uit op de paar ogen die nog op het oude hout zitten. Zijn er geen ogen dan heb je een probleem.

• Ron

Inderdaad, ik heb bij het knippen gezien dat de takken nog groen waren. Het zijn alleen dikke takken (meer dan 1 cm doorsnede). Er zitten ook nog enkele ogen die vroeger blaadjes en /of takjes zijn geweest. als ik het goed begrijp zouden die weer gaan uitlopen?

• Coen

Met goede potgrond, misschien wat extra voeding en in het weekend wat warmte

zou je resultaat moeten zien.

• Ron

Bedankt voor de tip. Vanmorgen zag ik zowaar hier en daar wat groene puntjes verschijnen. Dat was een hele opluchting, want ik dacht echt dat ik te ver gesnoeid had. Gelukkig zijn fuchsia's sterk!!!!