met welke dagtemperatuur mag de fuchsia weer naar buiten. met nachtvorst niet, dat weet ik.
Vanaf 4 graden Celsius kunnen de meeste fuchsia's wel hebben, doch dit is een bewaar temperatuur. Vanaf 10 graden Celsius voelt de fuchsia zich wel lekkerder en gaat groeien. Officieel vanaf half mei de kuipplanten naar buiten. Doch als je eerder gaat, denk aan koude temperaturen 's nachts. Dan zul je of moeten afdekken of weer de boel naar binnen. Zelf haal ik ze met beter weer af en toe naar buiten (schaduw) zodat ze kunnen wennen.
Succes.
Dank je wel voor je antwoord Goof.
Zijn er natuurvriendelijke middelen op de markt, zo ja welke.
Daarnaast las ik: de kluit uitschudden, kevers en jonkies vangen en nieuwe aarde geven. Klopt dat?
En lust de snuitkever ook andere planten (in dit geval kaaps viooltje)?
Ik wacht de reacties weer af! Vast bedankt.
Liesbeth
De taxuskever is zeer moeilijk te bestrijden vroeger gebruikte ik wel curator maar die is niet meer in de handel, je zou kunnen proberen met admire en die dan aangieten maar een garantie krijg je niet ,het zijn krengen ze vreten alles weg. de wortels goed schoon maken en de wormen vangen is toch de beste optie,maar doe dan wel de oude potgrond weg en gooi hem niet in de tuin.
Goof.
Ik heb ze ook buiten gezet. Laat ze vannacht ook buiten staan. Temperatuur komt niet onder 8 graden. Als het even kan zet ik fuchsia's altijd buiten. Dus ook wel eens in december / januari, maar dan alleen overdag. Wel is het altijd heel belangrijk om de temperatuur en in de gaten te houden. Dus er zijn wel eens periodes dat ik dagelijks een 25-tal potten versjouw van garage naar buiten en terug.
Het voordeel hiervan is dat mijn fuchsia's eerder zijn afgehard en gaan uitlopen in het voorjaar. Zo kan ik eerder/langer genieten van de bloemen. Bij mij zijn ze nu al aan het uitlopen. De ene cultivar eerder dan de ander.
Begin mei pot ik ze over in nieuwe grond. Zo doe ik het al jaren, en nog nooit problemen gehad.
Beste Liesbeth,
In mijn werkzame leven moest ik voor de gemeente Laren, waar ik in dienst was een poos de tuin van Toon de Jong bijhouden. Deze Toon was een mrkant figuur, kunstschilder, en had in z'n voortuin een perk met Beaconfuchsia's staan. Deze fuchsia's werden begin April uit de kelder gehaald en in het perk gepoot, weer of geen weer. Telkens werden de oude stammen door voorbijgangers bewonderd om hun kleurenpracht, dus is 4 graden toen ook de gemiddelde klimaatsomstandigheden geweest. Veel succes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?