fuchsia nemerlaer

• Florence van Oirschot

In 1989 vond er een fuchsiatentoonstelling plaats in het kasteelpark van Kasteel Nemerlaer te Haaren (NB). In die periode werd er een fuchsia vernoemd naar de Nemerlaer. Wij, Stichting Kasteel Nemerlaer, zijn op zoek naar de kweker. De fuchsia staat geregistreerd als ´Nemerlaer´NKF:2737~WEEDA NLD 1989 ~?

Wie kan ons meer vertellen over de kweker of de fuchsia? Alvast bedankt.

• webmaster

De kweker is volgens mij Bas Weeda uit Zuidland (ZH).

'Nemerlaer' Bloem: halfdubbel/dubbel, groot; T roze, S rood, C purper. Bijzonderheden: struik; matige tot normale bloei. N.B. Vernoemd naar kasteel Nemelaer aan de beek de Nemer bij Haren, onjuist ingeschreven bij VKC-registratie.

Wellicht dat er anderen zijn die nog veel meer kunnen vertellen.

groeten, Nico

• S.

Re. Nemerlaer. Nr. 2737 van de losbladige cultivarlijst N.K.v.F. De kweker van deze fuchsia is inderdaad Bas Weeda uit Zuidland.

Adres: Stationsweg 49, 3214 VJ, Zuidland. Telefoonnr. 0181-452324

De plant werd op 19 augustus 1989 te Aalsmeer goedgekeurd door de V.K.C. Een mooie tekening met omschrijving is te vinden in Fuchsiana van october 1993.

Een uitgebreide beschrijving kan ik geven door mij een e-mail bericht te sturen. Plant heeft een rechtopgaande groei. Er is een stam of struik van te kweken, maar kan heel goed als hanger worden gekweekt.

Ondergetekende kent de Heer Bas Weeda heel goed.

Hopende voldoende te hebben geinformeerd.

S.Florence van Oirschot schreef:

>

>

> In 1989 vond er een fuchsiatentoonstelling plaats in het

> kasteelpark van Kasteel Nemerlaer te Haaren (NB). In die

> periode werd er een fuchsia vernoemd naar de Nemerlaer. Wij,

> Stichting Kasteel Nemerlaer, zijn op zoek naar de kweker. De

> fuchsia staat geregistreerd als ´Nemerlaer´NKF:2737~WEEDA NLD

> 1989 ~?

> Wie kan ons meer vertellen over de kweker of de fuchsia?

> Alvast bedankt.