fuchsia bloeit nog

• marjolein

Beste mensen,

Ik wil mijn plant ook laten overwinteren in de kelder, alleen wanneer moet ik hem snoeien?

Hij staat nog vol in bloei, terwijl het al bijna eind oktober is! Is dit het geval bij meer mensen en moet je wachten tot de plant is uitgebloeid?

Groeten Marjolein

• goof

als er nachtvorst komt snoeien en vorstvrij wegzetten. Met dit zachte weer blijven de fuchsia s door bloeien .

Goof.

• Marjolein

Oke bedankt voor je reaktie.

Het is een beetje onnatuurlijk blijkbaar weer.

Groeten Marjolein

• Gerda van der Roer

Ja mijn fuchsia bloeit ook nog. Zomers zet ik hem in de volle grond in de tuin, dan hoeft hij bijna geen water te hebben en swinters haal ik hem uit de grond, zet hem in een pot in de garage en geef dan af en toe water. Dit is afgelopen winter goed gelukt en daardoor heb ik nu een behoorlijk grote fuchsia (op stam). Ik hoop dat het deze winter weer zal lukken.goof schreef:

>

> als er nachtvorst komt snoeien en vorstvrij wegzetten. Met

> dit zachte weer blijven de fuchsia s door bloeien .

> Goof.

• jo van brunschot

Hoi Marjolein

Dat is heel normaal op het eind van zomer gaan veel planten bloeien, dat is de natuur, deze wil overleven, en door te bloeien is dit een manier om te blijven bestaan.

Ook speelt mee dat we weten dat er een periode aankomt dat we de planten een poosje moeten missen.

In het voorjaar in model en kort snoeien geeft meestal een goed resulstaat, zo spoedig mogelijk.

succes,

en groetjes jvb