bewaren

• Aren

Zijn er echte hele goeie bewaar methoden van mn planten?

Ik heb binnenkort een garage en wil ze daarin laten overwinteren, is dat een goed idee en moet ik de planten zo nu en dan wat water geven?

• goof

Aren. je kunt in de garage gebruik maken van een oude diepvrieskist ,maak de planten schoon en leg de wortels in vochtige turf .laat het deksel een beetje open staan alleen bij vorst kun je het sluiten of de planten afdekken .zorg alleen dat de planten niet uitdrogen dus af en toe bespoeien met een planten spuit..

goof.

• Aren

Ik wilde de muur van de gagrage met tempexplaten bekleden en de planten op boorden zetten want ik heb te veel planten voor een diepvrieskist , dan moet ik 4 of 5 kisten hebben en dan staat de garage weer te vol.

Maar op die boorden kan ik ze dan toch ook vochtig houden of moeten ze echt bedekt blijven, kan dat dan ook met zwart plastic of gaan ze dan schimmelen?

Groetjes Aren

• goof

als ze vorstvrij staan kan dat ook ,maar je moet ze niet plastic inpakken want dan gaan ze schimmelen ,het is alleen zaak dat ze niet uitdrogen.

goof.

• jos

Planten voor de winterberging moet je eerst goed terugsnoeien, als ze tenminste verhout zijn. Dat water geven 's winters heeft geen prioriteit. Je gaat er hooguit eens per 3 weken even met een broes overheen. Vorstvrij overwinteren. Dat zeker. In een garage kan dat prima. Je laat ze, gesnoeid en al, gewoon in de pot staan en je zult zien dat je volgend seizoen bij goede verzorging (verse potgrond geven) weer mooie planten krijgt.

Aren schreef:

>

> Zijn er echte hele goeie bewaar methoden van mn planten?

> Ik heb binnenkort een garage en wil ze daarin laten

> overwinteren, is dat een goed idee en moet ik de planten zo

> nu en dan wat water geven?

• hans_burgers

ik stop ze altijd onder de grond en dat bevalt mij prima ongeveer 35 cm

ik snoei de planten en heb er verder geen omkijken meer naar en als het weer het volgende seizoen weer begint pot ik ze opnieuw en geeg de goede mest en dat gaat nog steeds goed sukses ermee groeten hans burgers en hoef ik ze ook geen water te geven Aren schreef:

>

• hans burgers

beste mensen

Ik kom er een beetje laat achter dat een ieder gereageerd heeft op het overwinteren van de planten.

Ze hebben bij mij de winter goed overleefd.Ze hebben in een iet wat verwarmde schuur gestaan en beginnen nu uit te lopen allemaal van die witte spruiten .

Over die spruiten gesproken moeten die eraf???? Hoe is het jullie vergaan met de overwintering??? ik hoop goed de groeten HansAren schreef:

>

• jos

Die witte spruiten, zoals jij ze noemt? Die zijn het bewijs dat jouw planten nog springlevend zijn. Haal ze weg, zet de fuchsia's in het licht en ga ze vanaf nu matig water geven. Wat ook goed is: broes de takken en hou zo de boel vochtig. En natuurlijk: opotten is zeker geen luxe. Daarna: toppen, toppen en nog eens toppen, tot eind april. Als je dat doet heb je medio juni een moie bossige plant die rijk zal bloeien. Dit helemaal afgezien van het toedienen van mest. Maar dat is een apart verhaal.

Joshans burgers schreef:

>

> beste mensen

> Ik kom er een beetje laat achter dat een ieder gereageerd

> heeft op het overwinteren van de planten.

> Ze hebben bij mij de winter goed overleefd.Ze hebben in een

> iet wat verwarmde schuur gestaan en beginnen nu uit te lopen

> allemaal van die witte spruiten .

> Over die spruiten gesproken moeten die eraf???? Hoe is het

> jullie vergaan met de overwintering??? ik hoop goed de

> groeten HansAren schreef:

> >

> > Zijn er echte hele goeie bewaar methoden van mn planten?

> > Ik heb binnenkort een garage en wil ze daarin laten

> > overwinteren, is dat een goed idee en moet ik de planten zo

> > nu en dan wat water geven?

• hans burgers

mijn ervaring is ,onder de grond ermee ,ik stopte ze in een hele groete vuilniszak en dan ong 30 a 40 cm onder de grond eventueel afdekken met wat stro en turfmolm En dan heb je er geen omkijken naar wel even een stokje erbij zodat je ze terug weet te vinden.Waar je wel op moet letten is bij het uitgraven is dat je ze snel beschadigt of takken eraf breekt het beste ermee groeten van Hans