foto

• rien koevoets

hallo allemaal

ik heb deze fuchsia gekocht als super sport,maar hij geeft 2 verschillende bloemen

rood met witte bloem,en rood met wit-lila bloem,wel heel mooi en apart vindt ik.

nu is mijn vraag wat is de juiste bloem .

• Nico Bouwman

Hallo Rien,

Bij fuchsia's met een witte bloem komt het vaker voor dat ze (in de zon) verkleuren naar roze of lila. De foto die je meestuurt is te klein, daar kan ik het niet aan zien.

Heb je een grotere foto?

• goof

super sport geeft inderdaad twee kleuren bloemen.

Goof.

• rien koevoets

• goof

dit is zeker de super sport, met zijn twee kleuren het is een mooie plant met mooie bloemen

goof.

• Coen

Een wat late reactie. De echte goeie supersport is 3 kleurig. de kroon is rood en bij de goeie Supersport zijn de kelkbladen wit met blauwe of paarse vlekken.

Bij het stekken is het zaak dat deze genomen worden van de takken waar deze bloemen aan zitten. Bij andere takken zijn de kroonbladen rood en de kelkbladen alleen wit. Stekken van deze takken blijven rood -witte bloemen geven.

Een goede foto van de echte Supersport kan je vinden op http://www.ctbakker.100.nl

• vbrunschot

hallo rien koevoets

je hebt naar ik meen de juiste plant ik zou er zuinig mee zijn en het volgende jaar goed laten groeien en bloeien.

zelf heb ik ruim 20 jaar geleden ook iets stoms gedaan omdat ik een zaailing opgekweekt heb, waar er 3 kleuren bloemen aan kwamen aan dezelfde tak.

deze heb ik weggegooid later kwam ik erachter dat dat nooit had mogen doen

er is plant bats trio die heeft een witte bloem eem blauwe en met een blauw/witte kelkbladeren

advies ben er zuinig op

groetjes jvb

• goof

ik denk dat deze plant geen bats trio is maar berba s trio, bats trio kom op geen lijst voor en de berba s trio heeft deze kleuren.

Goof.

• vbrunschot

deze twee namen werden voor deze planten zelfs op tentoonstellingen gebruikt

sorry maar het zij zo

groetjes jvb

• Coen Bakker

Als deze discussie nog steeds over de foto van Rien Koevoets gaat is dat zeker geen Berba's Trio. Ten eerste is de vorm van de bloem heel anders dan die van Supernova, ten tweede heeft Berba's Trio een zeer lange witte stijl en als laatste hebben de kelkbladen van Berba's Trio groene toppen.

Berba's Trio is halfdubbel. Supernova is halfdubbel tot dubbel. De bloem op de foto is duidelijk dubbel. Maar wat opvalt is dat de kleuren van de helmdraad, de helmknop, de stijl en de stempel precies overeen komen met de beschrijving zoals deze in de Cultivarlijst van de NKvF staat voor Supernova.