hallo allemaal
ik heb deze fuchsia gekocht als super sport,maar hij geeft 2 verschillende bloemen
rood met witte bloem,en rood met wit-lila bloem,wel heel mooi en apart vindt ik.
nu is mijn vraag wat is de juiste bloem .
Een wat late reactie. De echte goeie supersport is 3 kleurig. de kroon is rood en bij de goeie Supersport zijn de kelkbladen wit met blauwe of paarse vlekken.
Bij het stekken is het zaak dat deze genomen worden van de takken waar deze bloemen aan zitten. Bij andere takken zijn de kroonbladen rood en de kelkbladen alleen wit. Stekken van deze takken blijven rood -witte bloemen geven.
Een goede foto van de echte Supersport kan je vinden op http://www.ctbakker.100.nl
hallo rien koevoets
je hebt naar ik meen de juiste plant ik zou er zuinig mee zijn en het volgende jaar goed laten groeien en bloeien.
zelf heb ik ruim 20 jaar geleden ook iets stoms gedaan omdat ik een zaailing opgekweekt heb, waar er 3 kleuren bloemen aan kwamen aan dezelfde tak.
deze heb ik weggegooid later kwam ik erachter dat dat nooit had mogen doen
er is plant bats trio die heeft een witte bloem eem blauwe en met een blauw/witte kelkbladeren
advies ben er zuinig op
groetjes jvb
Als deze discussie nog steeds over de foto van Rien Koevoets gaat is dat zeker geen Berba's Trio. Ten eerste is de vorm van de bloem heel anders dan die van Supernova, ten tweede heeft Berba's Trio een zeer lange witte stijl en als laatste hebben de kelkbladen van Berba's Trio groene toppen.
Berba's Trio is halfdubbel. Supernova is halfdubbel tot dubbel. De bloem op de foto is duidelijk dubbel. Maar wat opvalt is dat de kleuren van de helmdraad, de helmknop, de stijl en de stempel precies overeen komen met de beschrijving zoals deze in de Cultivarlijst van de NKvF staat voor Supernova.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?