Deze zomer vormen mijn fuchsia's heel veel blad en bijna geen bloem. Geef toch regelmatig mest. Waarom gebeurt dit en wat is hieraan te doen?
Ik ben dus niet de enige die dat opgevallen is. Nu zijn het bij mij niet alle planten. Het lijkt wel dat vooral de donkere soorten dat probleem hebben. Bij mij zijn b.v. Rohees New Millennium, Katrien Michiels en Delta's Groom uitgegroeid tot geweldige planten met enorm veel blad maar alle 3 bloeien ze maar heel matig.
Een ander soort Gilliam Althea waarvan ik 2 planten heb staan, is ook uitgegroeid tot een enorme plant met heel veel blad. Beide planten hebben (te) overdadig gebloeid. Ik denk dat daardoor ook de bloemen kleiner waren dan ze behoren te zijn. Wat de oorzaak is weet ik ook niet. Ik doe ook niets anders dan voorgaande jaren. Misschien het weer.
Nee Goof, bij mij zijn het echt hele bossige planten met erg veel blad. Ze staan op een zonnige plaats en ze zijn niet doorgeschoten wat jij bedoelt. Het enige wat ik zelf kan bedenken is, dat ik langer dan normaal ben door gegaan met toppen. Het zou kunnen dat de planten nu te bossig zijn door de vele uitlopers.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?