help

• Angèlique Rijke

Ik heb wat fuchsia's waarvan het blad gelig word en er vervolgens vanaf valt.Wat zou dit kunnen zijn ????

Zij hebben een hoop te verduren gehad eerst flinke storm ,regen Hagelstenen nog meer wind en toen nog meer regen ,ik kan mij voorstellen dat ze die natte voeten absoluut niet waarderen. Wie heeft er raad of een tip voor mij en mijn planten.

M.vr gr Angèlique

• Marleen

Beste Angèlique,

Als ze werkelijk te nat geworden zijn kan je ze het beste uit de pot lichten en op een oude krant zetten. Het overtollige water trekt dan in het krantepapier en op die manier wordt de potgrond sneller droog.

Succes,

Marleen

• carel roes

Beste Angelique

Te nat ,dat lijkt mij niet, ik denk eerder aan roest of spint.

Bij spint zit aan de onderkant heel fijn spinrag wat je met

een loep of vergrootglas goed kan zien

Bij roest zit er aan de onder kant van het blad heel fijn bruin

bruin poeder wat van plant naar plant over waait

Spint kun je bestreiden met masai en roest met baycor

alle twee van Bayer Ook de nog niet zichtbaar aangetaste

planten preventief behandelen Het beste is om vanaf het voorjaar

om de twee weken preventief te behandelen dat voor komt

veel ellende

Succes en groeten Carel Roes

n

• Angèlique Rijke

Als ik er nu mee gaat spuiten zijn de fuchsia's dit jaar dan nog te redden want of het blad valt eraf omdat ze geel worden of de storm ( nu en vorige keer) helpt ,mijn fuchsia's naar het hiernamaals

Een trieste Angèlique

• goof

angelique . niet te snel de in paniek raken ,er zijn dit jaar veel fuchsia die geel blad krijgen dat is bij mij ook ik denk dat het komt door het natte en koude weer ,als het warmer wordt gaat het denkik vanzelf over.

groetjes Goof.

• Angèlique Rijke

Ik hoop het Goof want wat niet is afgebroken door het slechte weer word geel en valt af de plantjes zijn drijf nat en iederedag krijgen ze nog meer en meer.

Ik hoop dat ik op deze manier de moed erin kan houden want als je dan de kapot gewaaide fuchsia's ziet en andere weer die met pot en al door de tuin rollen zakt de moed in mijn schoenen.Ik hoop maar dat het vlug wat beter weer word

Groetjes Angèlique