Het is voor wat de wind betreft weer aardig te keer gegaan vandaag. Er waren vooral gemene draaiwinden.

Ik heb een stuk of tien planten in grotere potten op de grond staan en een paar stamfuchsia's in containers. Die zijn gelukkig allemaal blijven staan.

Omdat ze dan wel erg roestig zijn koop ik om de 3 of 4 jaar bij een ijzerhandel een bos lasdraad van 4 mm.

Aan het eind van elke draad buig ik een haak die om de rand van de grotere potten en containers passen. Voor de containers gebruik ik de hele draad en voor de kleinere potten van zo'n 25 a 30 cm hoog knip ik de draad door midden.

Bij elke pot of container druk of sla ik 3 van deze stukken draad met haak in zo diep de grond dat de haken om de rand van de potten vallen.

Voor stamfuchsia's gebruik ik van die groen geplastificeerde stokken. Behalve dat ik de stam tegen de stokken aanbind, tui ik de stokken door 3 stukken groen gepastificeerd draad dat ik met een tang goed strak om de stok draai. In de rand van de container boor ik verdeeld over de rand 3 gaatjes. Door elk gat steek ik een draad en door deze goed strak te trekken en een keer of wat rond de tuidraad te draaien kan de stok en de stam geen kant meer op.

Behalve een paar afgewaaide taken is ook deze keer niets omgewaaid.