Druppel-bevloeing

  • Coen Bakker

    Ben net 5 weken op vakantie geweest en heb dit jaar voor het eerst mijn druppelbevloeing kunnen testen. Ik moet zeggen, het heeft z'n werk voortreffelijk gedaan. Niemand heeft in deze weken voor mijn planten gezorgt en ze staan er allemaal perfect bij. Geen botritis omdat ze te nat zijn geweest en geen verdroogde planten. Zelfs geen schade of omgevallen planten door de storm die in mei over Nederland heeft geraasd.

    Omdat niemand dit jaar mijn planten gedurende de vakantie kon verzorgen heb ik dit jaar wel een paar dingen anders gedaan dan voorgaande jaren. Ik ben tot eind mei doorgegaan met toppen omdat ik wilde dat de planten pas zouden gaan bloeien als we weer thuis waren. Op een paar planten na is dat goed gelukt met als gevolg weinig dode bloemen en weinig zaadknoppen. Osmocote gebruik ik al een paar jaar dus extra voeding hebben ze niet gehad. Behalve in april 2x startermest. Wel heb ik vooraf een aantal keren prefentief met Admire van Bayer gespten. Ook dat heeft gewerkt. Ik heb nog geen door insecten beschadigd blad gevonden. Al met al ben ik heel blij met deze aanschaf.

    Coen

  • Aren

    Coen , waar kan ik meer info bekijken aangaande die druppel bevloeiing?

    Of heb je die zelf gemaakt.Ik wil wel eens een ppar dagen weg maar ben als de dood dat mn planten er aan gaan.Wil het eigenlijk niet aan een ander overlaten want vorig jaar ging dat ook fout.

    Groeten Aren Admiraal

  • Coen Bakker

    Als je er veel geld voor over hebt kan je folders van een heel bekend merk bij de tuincentra krijgen. Ik vind dat merk tenminste vrij duur. Van andere merken heb ik het nog niet gezien.

    Ik heb mijn systeem via iemand binnen de vereniging. Waar hij het vandaan heeft weet ik niet maar het is het zelfde als je veelal op fuchsiakwekerijen ziet. Dus waarschijnlijk van de groothandel en voor een heel aantrekkelijke prijs. Als je het weet is de aanleg vrij simpel.

    Om je de waarheid te zeggen mis ik nu wel wat. Jaren heb ik met gieters lopen slepen en dat is nu weg.