Hoe moet fuchsia de winter door?

  • Brenda

    Voor het eerst heb ik 2 fuchsia's gekocht. Ze staan in potten bij mij in de halfschaduw. Ik zou graag weten hoe ik ze het beste kan verzorgen en hoe ik straks moet zorgen dat ik ze overhoud.

    Alvast bedankt!

  • Angèlique Rijke

    Hallo Brenda

    In de winter over houden kan op veel manieren ik zal de mijne zeggen en er zullen ook nog wel mensen reageren die het anders doen.

    Ik haal al de aarde er vanaf ,rits al de bladeren er vanaf doe ze in een donkere vuilnis zak en zet ze in een vorstvrije schuur .In april/mei haal ik ze uit de zakken haal eventuele al uitgelopen stukjes er af en zet ze weer in potten let wel op voor nog eventuele vorst, de fuchsia's zien er zielig uit maar je zult zien dat ze weer snel dankbaar hun blaadjes laten zien ,ik doe ze dan regelmatig toppen om zo een vollere plant te krijgen die ruim in bloei zal staan.Maar Brenda het is nu tijd om nog volop van je fuchsia's te genieten ze zijn nog maar net uit de winterstalling dus eerst genieten hoor. Groetjes en succes Angèlique

  • goof

    Brenda kijk eens op google en tik fuchsia verzorgen in en je krijgt veel infomatie over verzorging en winterberging.

    goof.