Winston Churchill

  • Frits

    hoi ik ben sinds kort aangestoken met het fuchsia virus en ben nu een bak aan het inrichten met verschillende fuchsias, en vraag mij nu af of de Winston Churchill een hang of een sta fuchsia is .

    Verder vraag ik mij af waar de beste inf op internet te vinden is over fuchsias alvast bedankt.

  • Angèlique Rijke

    Welkom bij de club Frits.

    De Winston churchill Heeft een rechtopstaande groei krijgt een dubbele bloem kelk buis zijn karmijnrood de kroon word Violet-blauw-rose het is een middelgrote bloem hij kan in de zon en heeft een zeer rijke bloei.Op de site waar je nu op zit vind je echt alles wat je weten wilt en kijk ook bij de links daar vind je veel leuke informatie's. Heb je nog vragen laat het ons weten er is vast iemand die je helpen kan.

    Groetjes Angèlique

  • frits

    hoi Angelique bedankt voor je snelle reactie .

    zoals ik al zei ben ik een bak aan het in richten.(een oude verzonken badkuip taps toe lopend ) ik zet ze zonder pot er in vraag me alleen af hoe ik ze weer terug in de pot krijg om te overwinteren.

    Kan ik de grotere kluit gewoon inkorten of is dat niet goed voor de plant?

  • Angèlique Rijke

    Waar laat je ze overwinteren? want ik doe het op de volgende manier in het najaar its ik alle blaadjes er van af al de aarde haal ik er van af en doe ze in een donkere vuilniszak en zet ze vervolgens in de schuur ( vorst vrij) om ze vervolgens in april/mei weer op te potten en nog even vorst vrij wegzetten alle uitschieters ik noem het zelf taugé omdat het daar op lijkt haal ik er dan vanaf .De fuchsia's zien er vrij dood uit maar wees gerust het gaat goed komen.Ik heb ook fuchsia's in een teil staan zonder pot vergeet alleen geen gaatjes in de teil te boren want de plantjes houden absoluut niet van natte voeten.Heel veel succes en geniet straks van de bloemen pracht.

    Angèlique en ik wens je een goede nacht

  • Marleen

    Beste Frits,

    Kijk ook eens bij www.nkvf.nl want ook daar is informatie te vinden. Het is de website van de Nederlandse Fuchsiavereniging en voor € 21,- per jaar ben je lid en krijg je alles wat je wilt weten over het hebben en houden van fuchsia uit de eerste hand.

    Groetjes en misschien tot ziens in de vereniging

    Marleen

  • Angèlique Rijke

    Ja die bedoelde ik ook ,ik zelf ben daar ook lid van en nooit geen spijt van gehad maar ik bedoelde voor de informatie die frits wil de hele fuchsia.startpagina.nl. Op heel die site staan leuke dingen dus ook de NKVF.

    Frits ook de site fuchsia.startkabel.nl is heel leuk om eens te kijken

    Groetjes Angèlique vanuit een zonnig Ouddorp

  • goof

    Frits, kijk op de nkvf site , klik op zoeken en dan de cultivarinventarislijst daar vind je alle beschijvingen van de fuchsia.

    goof.

  • frits

    hoi goof , Angelique ,en marleen , Bedankt voor jullie reactie en ik ben vorige week lid geworden van een fuchsia vereniging hier in de regio noord limburg en ik kijk elke dag naar mijn brievenbus naar nieuws, tot nu toe vergeefs maar ik hou vol. Verder wil ik zeggen dat ik Goof zijn tuin ook gekeken heb en ik vind het erg mooi hoor, zag er goed verzorgt uit .

    Kan iemand mij vertellen hoe de pepose er uit moet zien ik heb hem gekocht bij een hobby kweker en ik kan nergens een afbeelding vinden .

    groet Frits

  • frits

    ik heb hem gezien maar label naam klopte niet,was paposefrits schreef:

    >

    > hoi goof , Angelique ,en marleen , Bedankt voor jullie

    > reactie en ik ben vorige week lid geworden van een fuchsia

    > vereniging hier in de regio noord limburg en ik kijk elke dag

    > naar mijn brievenbus naar nieuws, tot nu toe vergeefs maar ik

    > hou vol. Verder wil ik zeggen dat ik Goof zijn tuin ook

    > gekeken heb en ik vind het erg mooi hoor, zag er goed

    > verzorgt uit .

    > Kan iemand mij vertellen hoe de pepose er uit moet zien ik

    > heb hem gekocht bij een hobby kweker en ik kan nergens een

    > afbeelding vinden .

    >

    > groet Frits

  • swingtime

    papoose,is een halfhanger, kelk rood,kroon blauw-paarsen kan in de zon.

    groetjes,swingtime.