Fuchsia verzorgen

• Annemarie

Hai allemaal,

Een maandje geleden heb ik 2 fuchsia's gekocht voor op mijn balkonnetje. Nu is de ene een beetje aan het doodgaan heb ik het idee, een aantal takjes is echt heel verdort namelijk en de bloempjes vallen af. Doe ik iets verkeerd? Ze staan redelijk in de zon en ik hou de aarde continu nat. Het zijn geen boompjes maar van die hangende plantjes zeg maar. Ik ben geen kenner hoor, dus weet geen exacte benaming. Ik wil graag dat ze het goed gaan doen, dus wie heeft tips?

Groetjes,

Annemarie

• Angèlique Rijke

Hallo Annemarie

Het zou van alles kunnen zijn.De fuchsia's mogen ook weer niet te nat gehouden worden want dan krijg je wortelrot en ook niet alle fuchsia's houden van de volle zon de meeste vinden een schaduwplekje het lekkerste met de ochtend of avond zon maar niet het heetst van de dag.Ik kan vanaf hier niet zien of er nog een andere oorzaak zou kunnen zijn (ziekte) .Verder kan ik je helaas niet verder helpen mischien zijn er nog andere mensen die je wat verder kunnen helpen .Je kunt op de site www.fuchsia.startpagina.nl bij ziektes kijken of er iets bekend tussen staat

Succes ermee

Angèlique

• goof

niet in de zon maar schaduw of half schaduw is beter ,zeker niet te veel water geven .op tijd wat bijmesten kan ook geen kwaad .

goof.

• Etienne

Dit jaar verkiest mijn balconfuchie ineens veel bloelen en botjes.

Wat is de oorzaak daarvan.

Vriendelijke groeten.

• Ron

Hallo,

Als je kan uitleggen wat je met bloelen en botjes bedoeld kunnen we je misschien helpen, maar deze termen heb ik nog nooit gehoord. Misschien een wat duidelijker uitleg of de typefouten verbeteren aub.

M.vr.gr. Ron.