fuchia MAXIMA

  • inie

    hallo, zoals ik al schreef, ik heb geen vestand van fuchia`s maar ik ben zover dat ik de Maxima heb gevonden. Maar nu…..

    Kan ik een stekje laten opsturen?

    Zo ja mijn schoonmoeder is in juli jarig en dan wil het haar geven. Zou ik als “leek” een stekje kunnen onderhouden en ook nog zo dat er evt. bloemen aan komen.

    Of zou het een beter idee zijn om het met moederdag te geven?

  • Lammert

    Ik weet niet waar je woont,maar zoals ik heb vernomen in de profincie overijsel.Dan lijkt het beter om eens naar Heerde te rijden dat scheelt nogal in de kosten.Verder is de verzorging niet zo moeilijk .Groet

  • henk

    hallo Inie

    je woont in overijsel?dan zou je het mischien ook eens bij theo jeukens kunnen gaan kijken,theo zit in Delden,Ambt Delden om precies te zijn,hij is niet altijd open,maar de tijden kun je op de site,www.nkvf.nl vinden

    groenten Henk

  • Angèlique Rijke

    Bij fuchsia kwekerij MICHIELS in belgië ( Lier) daar hebben ze Maxima zeker want daar heb ik hem pas geleden gekocht.En geloof mij het is daar gaan kijken zeker de moeite waard met 4100 fuchsia's.

    Angèliqueinie schreef:

    >

    > Hallo,

    > bedankt voor jullie adviezen ik ga er zeker mee aan de slag

    > en probeer er voor te zorgen dat mijn schoonmoeder deze zomer

    > kan geniet van“DE MAXIMA”

    > groetjes inie

  • Angèlique Rijke

    Bij fuchsia kwekerij MICHIELS in belgië ( Lier) daar hebben ze Maxima zeker want daar heb ik hem pas geleden gekocht.En geloof mij het is daar gaan kijken zeker de moeite waard met 4100 fuchsia's.

    Angèliqueinie schreef:

    >

    > Hallo,

    > bedankt voor jullie adviezen ik ga er zeker mee aan de slag

    > en probeer er voor te zorgen dat mijn schoonmoeder deze zomer

    > kan geniet van“DE MAXIMA”

    > groetjes inie

  • goof

    kwekerij spek in heerde, gommer in dalen ,lokhorst gieten keus genoeg en een genot om die kwekerijen te bezoeken.

    Goof.

  • inie

    Hallo,

    nou welkom in de wereld van de fuchia`s. Ik ben in het bezit van een stek van de Maxima. Het was nogal een investering ( grapje ).

    Ik heb het gekocht bij Jeukers in Ambt Delden. Ik geloofde mijn ogen niet wat veel soorten fuchia`s en wat ontzettend keurig is het daar en hele fijne mensen.

    Om te beginnen ben ik de deur uit gegaan met 1 stekje maar ik kom er zeker een keer terug om er 1 voor mijzelf uit te zoeken. En dan wil ik proberen er een mooie bloem van te maken (ahum) Heeft iemand een tip voor een mooie fuchia?

    Mijn schoonmoeder is inmiddels in het bezit van de Maxima en ze was er erg blij mee. Iedereen bedankt voor de tips.

  • Inie

    Beste Inie,

    Uit de reacties heb ik gelezen dat je geslaagd bent in het vinden van Fuchsia MAXIMA. Belangrijke tips hebben liefhebbers aangedragen om het in je zoektocht makkelijker te maken. Ook was het mogelijk geweest naar de site van de genoemde kwekers te gaan en de catalogus raadplegen. Of de rubriek nieuwe soorten. Maar ook op het linkportaal van fuchsia.startpagina.nl waar dit forum opstaat en fuchsia.startkabel.nl een andere linkverzameling, kan je veel informatie vinden over fuchsia's van A tot Z.

    Maar er is goed nieuws voor je, want er komt weer een nieuwe naam onder de fuchsia's en dat is de naam van de dochter van prins Willem Alexander en prinses Maxima. Nog even geduld totdat de mooiste fuchsia cultivar bij de Belgische kweker Roesse zich laat tooien mogelijk in Oranje? De vraag of je er zelf bezitster van wil worden of je schoonmoeder?

    Lees daarom de volgende tekst.

    “De mooiste fuchsia cultivar van C. Roes zal in 2004 één van de namen Prinses - Amalia of Prinses Catharina - Amalia krijgen. Deze namen zijn bij de AFS vastgelegd.”

    Bron: Carel Roes dd.06-03-2004

    http://www.roessefuchsia.com/

    Succes en veel plezier naar ik verwacht met je nieuwe hobby!

  • Jan

    Beste Inie,

    Uit de reacties heb ik gelezen dat je gelaagd ben in het vinden van Fuchsia MAXIMA. Belangrijke tips hebben liefhebbers aangedragen om het in je zoektocht makkelijker te maken. Ook was het mogelijk geweest naar de site van de genoemde kwekers te gaan en de catalogus raadplegen. Of de rubriek nieuwe soorten. Maar ook op het linkportaal van fuchsia.startpagina.nl waar dit forum opstaat en fuchsia.startkabel.nl een andere linkverzameling, kan je veel informatie vinden over fuchsia's van A tot Z.

    Maar er is goed nieuws voor je, want er komt weer een nieuwe naam onder de fuchsia's en dat is de naam van de dochter van prins Willem Alexander en prinses Maxima. Nog even geduld totdat de mooiste fuchsia cultivar bij de Belgische kweker Roesse zich laat tooien mogelijk in Oranje? De vraag of je er zelf bezitster van wil worden of je schoonmoeder?

    Lees daarom de volgende tekst.

    “De mooiste fuchsia cultivar van C. Roes zal in 2004 één van de namen Prinses - Amalia of Prinses Catharina - Amalia krijgen. Deze namen zijn bij de AFS vastgelegd.”

    Bron: Carel Roes dd.06-03-2004

    http://www.roessefuchsia.com/

    Succes en veel plezier naar ik verwacht met je nieuwe hobby!

  • Martin

    Weer er iemand of de fuchsiakweker die in bovenstaande reaktie wordt genoemd ,Molenwerf (Boven-Hardinxveld) Cees van den Berg, nog bestaat. Ik woon in Dordrecht en wil graag fuchsiastekken kopen waaronder de Machu Picchu. Ik weet verder nergens in de buurt een kweker. Wie helpt?