Slecht-ogende fuchsia stekken.

  • H@ria

    Hallo geïnteresseerde fuchsia liefhebbers,

    Ik ben nieuw hier, maar heb me al wel goed ingelezen op dit forum en een hoop geleerd.

    Ik heb dit voorjaar een 20-tal hang fuchsia's aangeschaft en deze verleden week “ingekuild” dat ging goed.

    Een 8 tal weken hiervoor heb ik van al die planten 4 stekken genomen, voor alle zekerheid.

    Die stekken gingen wortelen, maar duurde wel wat lang (een week of 5)

    Nu eindelijk mijn probleem: deze stekken heb ik opgepot in een klein potje (10 cm) en ze groeiden goed.

    Maar dat stagneerde 2 weken geleden, ook zien ze er niet zo fris en fruitig meer uit.

    Van enkele plantjes worden enkele blaadjes, aan de punten bruin/zwart, gaan slap hangen en verlaten het plantje.

    Ook het steeltje (waar dat blaadje aan hing) is donkerder van kleur dan der rest van de plant.

    Volgens mij krijgen de plantjes voldoende water en licht, weliswaar gedeeltelijk kunstlicht, een TL buis met dagkleur.

    Als dit zo door gaat, gaat het niet goed.

    Wie kan mij helpen? :S:S Ik wacht het met spanning af.

    Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

  • Goof

    Je zou ze kunnen spuiten met een schimmelwerend middel,geef ze vooral niet te veel water,eenmaal per week een beetje nat houden is voldoende.

    Succes gewenst Goof.

  • H@ria

    Dank je wel voor het meedenken, Goof.

    Een schimmelwerend middel had ik al gebruikt, nu even afwachten of de planten zich herstellen.

    Waarschijnlijk heb ik na het verpotten te vlug en de verkeerde kunstmest gegeven.

    Alle planten heb ik nu opnieuw opgepot.