uitlopen

  • Paul Meijer

    hallo, mijn fuchsia's zijn aan het overwinteren in een leeg staande slaapkamer op het zuiden, temperatuur is 12-15 graden en er is volop daglicht, alle planten lopen uit en naar mijn idee zijn het goede gezonde uitlopers, mooi groen en stevig, graag jullie adviezen over wat te doen met deze uit lopers, als het zo door groeit heb ik in Maart alle planten binnen aan het bloeien. bij voorbat dank voor jullie antwoorden.

  • Astrid

    Hallo Paul

    Ik overwinter ook mijn planten op zolder en laat ze gewoon uitlopen . Geef eenkeer in de 14 dagen water als het buiten vriest minder ( de verwarming staat niet aan in die kamer) en pas begin maart snoei ik ze op twee bladparen .(Als het zonnetje vol op de zuidkant staat zet ik even de ramen een stukje open .)Deze uitlopers zijn prima te gebruiken als stekjes .Ook krijgen mijn planten dan wat voeding.

    Ik doe het al jaren zo het bevalt me prima . Groetjes Astrid

  • paul meijer

    hallo Astrid en dank je wel, ga ze proberen te stekken en laat het weten wat het geworden is.

  • jacob.werkman

    ik had afgelopen zomer een nieuw schuurtje voor mijn planten gebouwd met onze zoons, en ik moet zeggen het is gelukt de isolatie is voldoende en de beluchting goed. en natuurlijk de verlichting. Het vroor hier ongeveer 16 -18-graden met een koude ooste wind, en de laagste temperatuur bleef steken op 9 graden boven nul dus ik kan bijna niet wachten om ze voor de zomer klaar te maken. Volgende week komt de rest weer uit hun winter verblijf de vries kist zal mij benieuwen