winter berging.

  • jacob.werkman

    Ik heb in mijn vorst vrije berging een oude diepvries kist, normaal gooi ik daar tufstrooisel in , nu vroeg ik mij af zou je er ook gehakseld stro of ge woon stro in kunnen doen in plaats van?

  • Astrid

    Hallo Jacob . Ik denk niet dat dat verstandig is omdat je het vochtig moet zijn en dan gaat stroo volgens mij smetten en schimmelen . groetjes Astrid

  • jacob.werkman

    hallo astrid bedankt voor het meedenken, ach dez gedachte kwam zo maar bij me op. Ik trouwens mee reactie

  • Goof

    Ik zou wel gereageerd hebben maar astrid geeft het juiste antwoord dus is het niet nodig het zelfde te herhalen.

    Groetjes Goof

  • jacob.werkman

    hallo Goof jij ook bedankt voor het meedenken, ik had zo de gedachte zou, dat ook kunnen?

    Stro in plaats van turf strooisel ,Maar heb ik nog een vraag Hoe kom ik achter de juiste namen van de in mijn bezit fuchias, ik heb div: planten gekocht zonder benaming en die zou ik wel graag weten. Onder planten heb ik 3 hangers met enorme bloemen maar hoe ze heten en wie de kweker was ? ikzou het graag weten.

    groet jaap

  • Astrid

    Hallo Jacob . Dat kan lastig zijn zet duidelijke foto's op de site en we doen een poging . Groetjes Astrid

  • jacob.werkman

    hallo ik heb een vraag, ik heb gelezen dat de fuchias kunnen overwinteren in een kist met beuken blad. Mijn diepvries staat in vorstvrije ruimte vochtgehalte ongeveer gemidel 60% temperatuur in de winter 10* Ik heb de kist gevuld met deze bladeren, kan dit of moet ik anders handelen Graag advies . Alvast bedankt

  • henk

    hallo fuchsiavrienden ik heb een vraag ik heb mij broei kas geisoleerd

    ik heb hem met noppenfolie bekleed en er een gas kachel in gezet

    waar moet ik om denken wie kan mij tips geven

    met vriendelijke groeten

    henk

  • Aukje

    Ik heb ze deze keer ingekuild in een kist waar de tuinstoelkussens in zatten.Eerst een laagje houtspaanders op de vloer,dan een laagje fuchsia's(modder afgeklopt)dan weer een laagje fuchsia's etc..

    Voor heen kuilde ik ze in een oude vriezer in met turfmolm/strooisel.Maar omdat turfmolm/strooisel te vochtig is,en ik geen schimmel in mijn planten wil hebben heb ik voor houtspaanders gekozen.Ik wil ze ze droog mogelijk laten overwinteren als ze niet in potten zitten.

  • henk de vries

    hallo ik heb laatst een vraag gestelt hoe ik mijn

    fuchsias moet verzorgen nu ik mijn broei kas heb verwarmd

    moet ik ze ook water gevenen hoe hoog moet de temperatuur zijn

    met vrg henk de vries