afvallende knoppen

  • jacob.werkman

    Ik heb 2 stammetjes met de naam Paula Jean, prachtig mooi, ze zaten vol ,echt vol met knoppen, plotseling vielen heel veel knoppen af en heb ik vanavond de laatste uit ge bloeide bloemetjes verwijderd. Mijn vraag is dit normaal? of is hier iets anders aan de hand.? Wat kan dit zijn en wat moet ik er aan doen om ze weer in bloei te krijgen( er komen wel weer kleine knopjes te voorschijn)

    Ik ben in het bezit van een prachtige hanger Met Naam MH 108. Wat is de eigenlijke naam ?

    Na veel gehoord te hebben over de samenstelling over grond voor potplanten, wie kan mij vertellen wat is de juiste samenstelling ?

    Als het kan graag bijvoorbeeld 1–2-3

  • Coen

    Wat het eerste betreft kan het te maken hebben met de overmatige regen. Natte potgrond en het voortdurend nat zijn van de plant. Je zult waarschijnlijk ook knoppen vinden met bruine plekken.

    MH 108 lijkt wel op een plant die van een veredelaar komt. Deze geven zaailingen dergelijke codes. Is de plant goed gekeurd of voldoet hij naar de mening van de veredelaar, dan wordt de plant onder een naam in omloop gebracht.

    Er zijn eindeloze discussies over de samenstelling van fuchsiapotgrond. Ik koop deze speciale potgond via de Regio en die voldoet uitstekend.