Nieuwe oranje Fuchsia

  • Ron

    Beste mensen,

    Op een Duitse web-site zag ik een foto van een nieuwe dubbele oranje Fuchsia met de naam ‘Uschi Willkomm’ Het zou een kruising zijn tussen Fuchsia ‘Applause’ en Fuchsia ‘WALZ Mandoline’ en zou een stuk makkelijker in de omgang zijn dan zijn WALZ ouder. Ik heb een foto van deze Fuchsia geplaatst zodat jullie kunnen zien waar ik het over heb.

    http://i105.photobucket.com/albums/m213/Brouesse/Internet%20Fuchsiafotos/UschiWillkomm.jpg

    Ik zou graag willen weten waar deze soort te koop is. Ik denk zelf dat hij nog niet in Nederland of België verkrijgbaar is.

    Hij is in niemands inventaris te vinden vandaar. Misschien weet iemand van jullie het.

    Bedankt voor het meedenken.

    Groeten Ron.

  • Ron

    Hallo Mensen,

    Wilbert, je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed genoeg gezocht blijkt nu. Maar…..ben wel blij dat jij deze soort voor me gevonden hebt. Het is wel een kwekerij die erg ver uit de buurt is maar zo ik kan zien hebben ze ook een bestel en verzend mogelijk. Daar ga ik nu eens even naar kijken en proberen of ik ‘Uschi Willkomm’ kan bestellen. Het lijkt mij een erg mooie soort.

    Heeft iemand van de lezers ervaring met deze plant? Weet iemand iets meer te vertellen over bijvoorbeeld de verzorging e.d. dan hetgeen er op de Duitse geschreven staat over deze plant?

    Nogmaals bedankt voor het meedenken.

    Groeten Ron.

  • Bert Gros

    Je moet eens kijken op de site van de NKvF(Nederlandse Kring van Fuchsia vrienden) en daar de regio selecteren,

    waar je woont en dan lid worden, krijg je 6x per jaar Fuchsiana en het regioblad, kosten euro 23,50 per jaar, in elke regio zijn

    wel liefhebbers die advies willen geven.

    mvg

  • Ron

    Beste Bert,

    Ik wil niet l.llig (td) doen of zo, maar ik ben al 19 jaar lid van de NvKF en krijg dus ook de Fuchsiana 6 x per jaar.

    Mijn ervaring met dit forum is dat je veel sneller een duidelijk antwoord hebt.

    Maar bedankt voor je reactie (tu).

    M.vr.gr. Ron.

  • Gerard

    Uschi Willkomm staat bij van der Velde als enkel, zalm, oranje. Dus geen dubbel oranje.

  • Coen

    Ik heb deze fuchsia al een paar jaar gekleden gehad en ook een aantal mensen uit m'n omgeving. Hij werd niet als echt makkelijk ondervonden. De foto die je geplaatst hebt is wel heel erg overdreven van kleur. Op de website van Regio 11 staat een foto in de wat meer natuurlijke kleur. http://www.ctbakker.eu/bloemnhtml/Uschi%20Willkomm.html.

    Of type b.v. in Google eens “fuchsia Uschi Willkomm” in

  • Ron

    Coen,

    Bedankt voor je reactie (tu), dat is precies wat ik wilde weten. Was van plan om deze soort te bestellen omdat ik erg ver van de kweker woon maar nu ik je reactie lees zie ik er maar vanaf. Ik heb al moeite genoeg om mijn WALZ Mandoline elk jaar door de winter te helpen en zo heb ik nog meer moeilijke gevallen 8-). Ik zit niet op nog meer moeilijkheden te wachten :(.

    Met vriendelijke groet,

    Ron.