blue sarah

  • sigrid

    Hallo Goof,

    Ik heb contact gehad met easy plant, en zij geven toe dat de Blue Sarah in werkelijkheid de Delta's Sara is.

    Dat doen ze voor hun hobbytuinders, maar wij zijn er niet blij mee met deze naamsverwarring.

    Sigrid.

  • Goof

    Dank je wel Sigrid,het is nu duidelijk hoe het zit,maar het is voormij onbegrijpelijk dat z'n bedrijf op de namen gaan verhanderen.

  • sigrid

    voor mij ook.

    Ze denken zeker de lolbroek uit te hangen en vergeten dat er mensen zijn die met dat soort stuiptrekkingen een heleboel extra werk hebben! ( zie cultivar inventarislijst van de NKvF)

    Sigrid.

  • Margriet

    Of ze omzeilen de licenties met een nieuwe naam…………

  • jacob.werkman

    ik heb ook een plant en die blea haven, maar ik deze naam ook nergens vinden zou dit ook een naams verandering zijn?

  • Francien

    De blue sarah heb ik in het voorjaar binnengekregen via easy plant.

    Hij bloeit de hele zomer ( nou ja, het zomerseizoen) heel rijk, maar van dat blauw zoals op de foto is niets te zien.

    Hij is tegen paars aan.

  • Sigrid

    Zoals in de gehele discussie te lezen is bestaat Blue Sarah NIET. Dit is een naamsverandering gemaakt door Easy Plant want dat vinden zij MAKKELIJKER voor de tuinvrienden.

    Het is de Delta's Sara, veredeld door Vreeke J.C - van 't Westeinde P. in 2001 kelkkleur is wit, kroonkleur lilablauw.

    De winterhard heid klopt wel.

    Dus voor iedereen die deze plant heeft aangeschaft via Easy Plant, verander de naam alstublieft in Delta's Sara en ga geen verkeerde namen in omloop brengen, de chaos is al groot genoeg!

    Sigrid.

  • Sigrid

    Dit zal wel de Blue Heaven zijn van handelskwekerij Hendriks, kijk voor de zekerheid op hun site.

    Sigrid.

  • Klaas

    Sigrid,

    Je hebt wat de Bleu sarah betreft VOLKOMEN gelijk.

    Heb de plant ook in mijn bezit,is dus een naamsverandering.

    Heb hem ok via Easy plant ontvangen,maar na info.de naam direct veranderd

    in Delta's Sara.

    Een fuchsia groet,

    Klaas.