Super Sport

  • astrid

    Vier jaar geleden had ik een mooie plant van Super Sport heelaas ging hij twee jaar geleden tijdens de winter dood . Gelukkig kon ik er noch twee stekjes afhalen die deden het ook . Maar steeds zijn alle rokjes wit ik heb in die twee jaar geen enkele bloem gehad die paars gevlamt is en dat maakt juist Super Sport zo leuk . Kan het zijn dat de stekjes van een tak kwamen die alleen witte rokjes had een andere verklaring heb ik niet wie weet het ? groetjes Astrid

  • Anneke

    Astrid,

    Wij hebben ook een Supersport, en proberen daar ook steeds van te stekken, meestal lukt het ook wel om juist van de bonte takken stekjes te nemen. Maar echt zekerheid geeft het niet. Niet geschoten is altijd mis.

    Wel volhouden van de bonte takken stekken te nemen.

    Veel succes, Anneke.

  • astrid

    Beste Anneke dat is het hem nu juist ik heb al twee jaar geen bonte tak gezien groetjes Astrid

  • Henk M.

    Astrid,

    Zou best eens kunnen wat je schrijft dat je stek van een “verkeerde” tak hebt genomen. Hetzelfde zie je ook bij Berba's Trio.

    Gr. Henk

  • reggie

    hallo,bedankt voor je reactie maar heb je misschien ook adresjes waar

    ik catalogi kan bestellen?of stekken??ben een ECHTE beginner!!

    grt.reggie

  • astrid

    Beste Reggie van der Velde heeft Spek Fuchsia's zit op de Borchgraverweg 3a te Heerde tel 0578 695727 Gommer staat op deze site onder kwekerij kan je de catalogus bekijken en info er staan nog meer kwekerijén onder waar je kunt kijken veel plezier met je nieuwe hobby Groetjes Astrid

  • astrid

    Beste Anneke ook de in het voorjaar genomen stekjes hebben witte rokjes . Je vertelde dat ook stekjes van gevlamde takken uitsluitend witte rokjes kunnen hebben .Dus als ik hem bestel bij een kwekerij kan het voorkomen dat ik weer de verkeerde tref? Is het misschien mogelijk dat van het snoeiafval van uw Supersport als ze straks winterklaar gemaakt worden goede stekjes naar me op te sturen ,kosten worden uiteraard vergoed en misschien heeft u ook wenzen ik heb 130 soorten wie weet ik hoor graag van u groetjes Astrid

  • astrid

    Hallo allemaal

    Wederom heb ik twee stekjes bij de kweker gehaald van Super Sport die nu volop inbloei staan en weer zijn de bloemen spier wit geen spoortje paars te bekennen.

    IK ben er van overtuigt dat je stekjes moet nemen van takken waar gevlamde bloemen aan zitten .

    Jammer genoeg heb ik van Anneke geen stekjes ontvangen .

    Is er iemand die Supersport heeft en me snoei afval van de gevlamde takken gunt en toe wil sturen alvast dank Astrid