fuchsia straat futami

  • ingrid

    hoi,

    al mijn fuchsia's hebben al veel knoppen of bloemen, alleen de fuchsia straat futami heeft helemaal nog geen knopje laten zien.

    kan iemand me vertellen wanneer deze fuchsia bloeit?

    groetjes ingrid

  • Henk M.

    Hoi Ingrid,

    Ik heb e.e.a. betreffende Straat Futami opgezocht op de fuchsia cd-rom maar er staat niet op vermeld wanneer deze fuchsia bloeit. Heeft wel een rijke bloei en langdurige bloeitijd maar nog niet bij jou dus. De plant zou nou toch eigenlijk wel knoppen moeten hebben maar misschien komt het nog. Is het een fuchsia van vorig jaar of een stek van dit jaar? Kan er ook aan liggen wanneer de fuchsia voor het laatst is getopt/genepen, dan duurt het ong. 8 week voor de eerste bloemen verschijnen. Misschien nog even geduld hebben en komt het nog goed.

    Gr. Henk M.

  • ingrid

    hoi,

    de fuchsia van mij is een stek van dit jaar.

    ik heb de stek helemaal niet getopt of genepen want het is een zelfvertakkende fuchsia, dus ik laat hem mooi zijn eigen gang gaan.

    ik vind het alleen zo raar dat er nog geen knoppen in zitten.

    ik wacht dus nog even geduldig af.

    groetjes ingrid

  • Coen

    Straat Futami is niet echt makkelijk. Het is een enorme groeier. Volgens de Boer (de veredelaar) vraagt de plant erg veel water. Ik heb er zelf in het jaar dat de plant uit kwam 2 gehad die het eerste jaar enorm hebben gebloeid en het jaar daarna niet verder kwamen dan een paar bloemjes. Die ervaring hadden ook mensen uit mijn omgeving. Zelf denk ik dat deze plant door de enorme snelheid waarmee hij groeit en de uiteindelijke grote niet echt geschikt is voor een pot maar eerder direkt in de vollegrond gezet moet worden.

  • ingrid

    hoi,

    dat het een groeier is, daar ben ik ook al achter, hij gaat ontzettend de hoogte in.

    mijn fuchsia staat inderdaad in een pot en op een nogal droge plaats, wel geef ik de fuchsia elke avond water, maar heb nu wel door dat hij 's morgens ook wel wat water lust.

    groetjes ingrid

  • Herma

    Hallo Ingrid,

    Ik heb Straat Futami nu voor het 3e seizoen en heb haar in april in bloeiende staat uit de kas naar buiten gezet, ze stond toen volop in bloei met kleine roze- witte kleine bloempjes echt heel bijzonder. Na een bloei van wel enkele weken, begon er een lengte- groei en nu staat ie weer in de knop en volgt er weer een bloei.

    Hg. Herma

  • ingrid

    hoi,

    de fuchsia straat futami van mij zit nu vol knoppen en ben heel benieuwd hoe hij er uit ziet als hij gaat bloeien. (heb wel plaatjes er van gezien).

    Ik was dus gewoon te ongeduldig.

    het is een mooie volle en grote plant geworden.

    groetjes ingrid